تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3771388
شناسه : 3771388
تاریخ :
یادی از جلال در پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت اقتصاد ایران: «آن که جلال آل قلم بود» به‌مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت جلال آل احمد به کوشش انجمن دوستداران سیمین و جلال برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گردهمایی «به نام آن که جلال آل قلم بود» با مشارکت انجمن دوستداران سیمین و جلال، به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت جلال آل احمد، روز یک شنبه هجدهم شهریور ، از ساعت 17 تا 19 در فرهنگسرای فردوس برگزار خواهد شد.

جلال آل احمد، نویسنده، مترجم و منتقد ادبی، روز یازدهم آذر 1302 در خانواده ای مذهبی در محلۀ سید نصرالدین تهران به دنیا آمد و در هجدهم شهریور 1348 در سن 46 سالگی در اسالم گیلان بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

آل احمد در طول دوره‌ حیات خود، با ترجمه آثار نویسندگانی همچون آندره ژید، ارنست یونگ، اوژن یونسکو ، داستایوفسکی و معرفی آلبر کامو؛ انشای نثر خاص در آثارش؛ حمایت از شاعرانی هم چون شاملو و نصرت رحمانی و جوانان دیگر؛ معرفی بیشتر شعر نو نیمایی و کمک به گسترش آن؛ ایجاد تشکل‌های ادبی و صنفی و... نقش بسیار مؤثری در پیشبرد ادبیات معاصر ایفا کرد.


در گردهمایی به یاد «آن که جلال آل قلم بود» که به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت وی برگزار می‌شود، محمد بقایی، غلامرضا خاکی، مینا عبداللهی، دکتر کنعان کیایی دکتر محسن محبی و محمدحسین دانایی، رئیس انجمن دوستداران سیمین و جلال، به عنوان سخنران حضور خواهند داشت و پیرامون زندگی جلال و تأثیر او بر ادب معاصر سخن خواهند گفت.

انجمن دوستداران سیمین و جلال، یک نهاد غیر دولتی و غیر سیاسی است که سال 1393 به همت تعدادی از بازماندگان خانواده جلال آل احمد تأسیس شده و هدف اصلی آن، بزرگداشت خالقان ادب و هنر ایران است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای فردوس، مراجعه کنند. 

انتهای پیام/