تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3771382
شناسه : 3771382
تاریخ :
بیش از ۸۰ درصد کشمش تولیدی خنداب صادر می‌شود اقتصاد ایران: خنداب- مدیر جهاد کشاورزی خنداب از صادرات بیش از ۸۰ درصد کشمش تولیدی این شهرستان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حمید قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سالانه ۱۲۰ هزار تن انگور در شهرستان تولید و به ۲۵ تا ۳۰ هزار تن کشمش تبدیل می‌شود.

وی افزود: با توجه به کیفیت کشمش تولیدی در خنداب، ۸۰ تا ۹۰ درصد این محصول تولید شده در شهرستان صادراتی است و به کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای عربی، ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنداب در ادامه با اشاره به روند افزایش تولید گندم در این شهرستان گفت: امسال ۱۸۱۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان خریداری شد که نویدبخش اتفاق خوبی است و برنامه‌ریزی شده که در سال زراعی جدید مباحث فنی، مدیریتی و کشت مکانیزه و روش‌های نوین آبیاری تولید در سال آتی در سطح شهرستان افزایش یابد.

وی در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان در حوزه گندم تصریح کرد: از ابتدای تیرماه برداشت گندم در شهرستان خنداب آغاز و تا اول شهریورماه نیز ادامه یافت و تاکنون بالغ بر ۳۰ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است و مابقی مطالبات طبق قول‌های داده شده تا آخر شهریورماه تسویه خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی خنداب در خصوص عملکرد صندوق بیمه کشاورزان اظهار کرد: این صندوق در واقع خسارات وارده به کشاورزان را پوشش می‌دهد و همواره کشاورزان و باغداران به بیمه کردن محصولات ترغیب می‌کنیم تا در صورت بروز حوادثی مانند سیل، خشکسالی و سرمازدگی زیان بالایی متحمل نشوند.

قلی پور ادامه داد: کشاورزان گاهی نسبت به میزان پرداخت خسارت و غرامت از سوی صندوق انتقاد دارند، اما با رایزنی با صندوق در سال‌های آتی سقف غرامت‌ها افزایش داده خواهد شد تا کشاورزان تمایل بیشتری به سمت پوشش بیمه‌ای داشته باشند.