تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3771363
شناسه : 3771363
تاریخ :
پاول دوروف تلگرام را پاکسازی می‌کند اقتصاد ایران: پاول دوروف اعلام کرد برای برطرف کردن انتقادات وارده به شیوه بازبینی محتوای پلتفرم تلگرام و حذف برخی ویژگی‌ها که از آن برای فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌شود، اقداماتی انجام می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دوروف که هفته گذشته در فرانسه به دلیل استفاده از تلگرام به اتهام جرایم مختلف از جمله کلاهبرداری، پولشویی و اشتراک گذاری تصاویر سواستفاده جنسی کودکان در فرودگاهی نزدیک پاریس دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفت، این خبر را طی پیامی در کانال خود اعلام کرد.

او در این باره نوشت: هرچند ۹۹.۹۹۹ درصد از کاربران تلگرام هیچ ارتباطی با جرائم ندارند، اما ۰.۰۰۱ درصدی که در فعالیت های غیرقانونی مشارکت می کنند، تصویر بدی از کل پلتفرم به وجود می آورند و منافع تقریبا یک میلیارد کاربر را در معرض خطر قرار می دهند. به همین دلیل ما امسال متعهد شده ایم تا بازبینی محتوا در تلگرام را که به شدت با انتقادات روبرو است، به یک حوزه تحسین برانگیز تبدیل کنیم.

مدیر ارشد اجرایی تلگرام اطلاعاتی درباره شیوه انجام این کار فاش نکرد، اما به گفته او تاکنون آپلود محتوای جدید در پلتفرم با یک ابزار مستقل وبلاگ نویسی که به نظر می رسد مورد سواستفاده برخی کاربران ناشناس قرار گرفته، غیرفعال شده است.

همچنین تلگرام ویژگی کمتر مورد استفاده «People Nearby» را که به دلیل بات ها و کلاهبرداران دچار چالش شده بود را حذف کرده و در عوض کسب وکارهای قانونی و تایید شده در نزدیکی کاربران را نشان می دهد.

علاوه بر این موارد پلتفرم مذکور بخش زبان از صفحه «سوالاتی که مرتبا پرسیده می شود» ( Frequently Asked Questions) را حذف و اعلام کرد گزارش های مربوط به محتوای غیرقانونی در چت های خصوصی را بررسی نمی کند زیرا این چت ها حفاظت شده هستند.

البته دوروف در پیام خود به این تغییر اشاره ای نکرد. این تغییرات برای نخستین بار پس از دستگیری دوروف در فرانسه اعلام شده اند.

پیش از این وکلای دوروف اعلام کرده بودند تحقیق از رییس تلگرام درباره جرائمی که کاربران در پلتفرم انجام می دهند، عجیب است.

دوروف روز پنج شنبه در پستی نوشته بود تلگرام پلتفرم ایده آلی نیست اما ادعای برخی رسانه ها مبنی بر اینکه تلگرام بهشت ‌هرج و مرج است، نیز مطلقاً صحت ندارد. او در این باره نوشت: ما هر روز میلیون‌ها پست و کانال مضر را حذف می‌کنیم.

به گفته او تحقیقات فرانسه بسیار عجیبی بود زیرا مقامات می توانستند با نماینده تلگرام در اتحادیه اروپا یا خود دوروف تماس بگیرند.