تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3771348
شناسه : 3771348
تاریخ :
گفتاردرمانی کودکان در منزل- مرکز گفتار درمانی کودکان 3،2و 4 ساله در تهران دکتر صابر اقتصاد ایران: مرکز گفتاردرمانی تخصصی کودکان دکتر صابر در تهران با دو شعبه فعال در غرب و شرق تهران به صورت تمام وقت به ارائه خدمات تشخیصی و درمانی در حیطه اختلالات گفتار  و زبان کودکان می پردازد.درمان اختلالات تلفظی کودکان، درمان لکنت زبان و تاخیر در حرف زدن کودکان و گفتاردرمانی اوتیسم از خدمات این مرکز می باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مرکز گفتاردرمانی تخصصی کودکان دکتر صابر در تهران با دو شعبه فعال در غرب و شرق تهران به صورت تمام وقت به ارائه خدمات تشخیصی و درمانی در حیطه اختلالات گفتار  و زبان کودکان می پردازد. متخصصین گفتار درمانی مرکز دکتر صابر با تجربه بالا در حیطه گفتار درمانی کودکان 2 تا 4 سال و بزرگتر از آن به درمان اختلالات تلفظی کودکان، درمان لکنت زبان و تاخیر در حرف زدن کودکان مشغول می باشند. استفاده از تکنیک های جدید درمانی و ابزار های روز دنیا در کنار تجربه بالغ بر 19 سال خدمات مرکز گفتاردرمانی کودکان تهران موجب گردیده این مرکز جزو مراکز شناخته شده گفتاردرمانی کودکان در تهران قرار بگیرد.  همچنین گفتاردرمانان مرکز دکتر صابر در زمینه گفتاردرمانی کودکان اوتیسم به صورت ویژه ای فعالیت نموده و با تلفیق تکنیک های رفتاردرمانی و بازی درمانی با تکنیک های گفتاردرمانی در تسریع روند گفتار این کودکان پیشرو می باشند. خدمات گفتاردرمانی کودکان در منزل از دیگر خصوصیات متمایز این مرکز می باشد که موجب تسهیل سیکل درمان کودکان و بهبودی سریع تر آنان می گردد.

جهت تماس باکلینیک گفتاردرمانی و کاردرمانی جناب آقای دکتر صابر (کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران ، کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد) باشماره 09029123536 تماس حاصل فرمایید.

گفتاردرمانی در منزل

یکی از مهم ترین خدمات ارائه شده در مرکز گفتاردرمانی کودکان تهران، گفتار درمانی در منزل می باشد. پس از ارزیابی دقیق و انجام تست های تشخیصی مختلف توسط دکتر صابر و تیم توانبخشی کودکان، بسته به نیاز و شرایط مراجع، متخصصین با تجربه مرکز گفتاردرمانی دکتر صابر بخشی از درمان یا تمامی پروسه درمان را در منزل کودک اجرا می نمایند. گفتاردرمانی در منزل برای کودکان این امکان را فراهم می نماید که کودک به دور از استرس و تنش ناشی از حضور در محیطی ناآشنا و در کنار والدین پروسه درمان را طی نماید. در طول جلسات گفتاردرمانی در منزل والدین می توانند در روند درمان کودک خود مشارکت نموده یا بر پروسه درمان نظارت بیشتری داشته باشند. امکان مشاوره به والدین در زمینه نحوه برخورد با کودک و آموزش روش های مناسب جهت ایجاد ارتباط صحیح با کودک نیز از دیگر مزایای استفاده از خدمات گفتاردرمانی در منزل می باشد. مراجعین با اختلالات تلفظی، تاخیر در حرف زدن، اوتیسم و سندروم های ژنتیکی، لکنت زبان ، مشکلات ارتباطی همگی می توانند از خدمات گفتاردرمانی کودکان در منزل استفاده نمایند

متخصص گفتاردرمانی کودکان

دکتر متخصص گفتاردرمانی کودکان در جهت تشخیص و درمان مشکلات گفتار و ارتباطی کودکان فعالیت می نماید. متخصصین گفتار درمانی مرکز گفتاردرمانی تهران زیر نظر دکتر صابر به صورت تخصصی در حیطه تشخیص اختلالات گفتار و زبان در کودکان و طراحی برنامه درمانی مناسب مشغول به فعالیت می باشند. مشکلاتی نظیر نوک زبانی حرف زدن، اختلال پردازش حسی، مشکلات بلع کودکان، لکنت زبان در کودکان، اختلالات روانی گفتار، تاخیر در کلام و مشکلات ارتباطی در کودکان و درک کلامی پایین توسط تکنیک های درمانی روز دنیا در این مرکز درمان می گردد. 

گفتاردرمانی کودکان در منزل

تمرینات گفتاردرمانی برای کودکان

در حیطه گفتاردرمانی کودکان ایجاد انگیزه در کودک و مشارکت فعال کودک در روند درمان بسیار مهم می باشد از این رو ارائه تمرینات گفتاردرمانی برای کودکان در مرکز گفتار درمانی کودکان دکتر صابر برپایه تشویق و استفاده از محرک های انگیزشی می باشد. استفاده از تکنیک های بازی درمانی و رفتاردرمانی در جلسات گفتاردرمانی کودکان و بهره گیری از ابزار های مختلف نظیر سنسوری روم، اتاق تقویت مهارت های شنیداری در طول روند درمان موجب همکاری بیشتر کودک در جلسات درمانی و انجام تمرینات گفتاردرمانی با دقت بیشتر می گردد.  تمرینات گفتاردرمانی کودکان در مرکز دکتر صابر با توجه به ارزیابی های اولیه و ثانویه در طول درمان برای هر کودک به صورت جداگانه طراحی و ارائه می گردد تا بیشترین بازده را در بهبودی اختلالات گفتار و زبان کودکان حاصل نماید.

گفتاردرمانی کودک 5 ساله 

در گفتاردرمانی یک کودک 5 ساله باید به توانایی های رشدی زبان توجه ویژه ای شود. بررسی دقیق دایره واژگان کودک و توانایی های جمله بندی و داستان گویی در کودکان 5 ساله از مواردی است که باید توسط متخصصین گفتاردرمانی مرکز دکتر صابر ارزیابی و در نظر گرفته شود. روانی گفتار و عدم وجود اختلال در تلفظ صداها و یا وجود لکنت از دیگر مواردیست که در حیطه گفتاردرمانی کودکان 5 ساله در مرکز گفتاردرمانی کودکان تهران مورد توجه قرار می گیرد. اگر هر یک از مشکلات فوق را در گفتار کودک خود مشاهده نمودید برای ارزیابی گفتاردرمانی به متخصصین مرکز گفتاردرمانی تهران مراجعه نمایید. 

گفتاردرمانی کودک 5 ساله

گفتاردرمانی کودک 6 ساله

رشد زبان در کودکان 6 ساله از آن نظر مورد اهمیت قرار می گیرد که کودک در این سن وارد مدرسه می شود و به صورت معمول با چالش های تازه ای رو به رو می گردد. در این مرحله از زندگی کودک نیازمند برقراری ارتباط کلامی مناسب با همسالانش است. از این رو در مرکز گفتاردرمانی کودکان در تهران علاوه بر بررسی رشد واژگان کودک و توانایی های او در ساخت جملات طولانی و درک مفهموم زمان و مکان در مکالمات خود به بررسی توانایی های ارتباطی او نیز می پردازد. بهبود مهارت های کلامی مانند توانایی تعریف رویدادها و بهبود درک کلامی در کنار آموزش روش های صحیح ایجاد ارتباط از اهداف مهم گفتاردرمانی کودکان 6 ساله در مرکز دکتر صابر می باشد.بهره گیری از جلسات گروه درمانی در مرکز گفتاردرمانی کودکان تهران این امکان را برای کودک فراهم می نماید تا با قرار گرفتن در محیط های شبه واقعی تکنیک های ارتباطی را تمرین نماید و آموزش های لازم را دریافت کند.

دکتر برای دیر حرف زدن کودک

به صورت معمول کودک تا سن 2 سالگی توانایی بیان کلمات و جملات ساده را بدست می آورد. اگر کودک شما علی رغم رشد جسمی مناسب هنوز نمی تواند درست صحبت کند حتما به متخصص گفتاردرمانی مراجعه نمایید. متخصصین مرکز گفتاردرمانی دکتر صابر با ارزیابی دقیق کودک علت تاخیر گفتاری کودک شما را تشخیص می دهند و روش ها و تکنیک های درمانی مورد نیاز را به شما آموزش می دهند. همچنین با استفاده از ابزار های مختلف درمانی مانند سویچ صوتی و... کودک را در جهت تولید گفتار تشویق می نمایند. دیر حرف زدن کودک ممکن است به علت مشکلات شنوایی، مشکلات گفتاری و یا اختلال طیف اوتیسم اتفاق بیافتد. مرکز گفتاردرمانی کودکان در تهران هر یک از این علل را شناسایی نموده و درمان های مختص آن را به کودک ارائه می نماید.