تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3771341
شناسه : 3771341
تاریخ :
افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در تولید برق با همکاری صندوق توسعه ملی اقتصاد ایران: سخنگوی صنعت برق گفت: برای پاسخگویی به رشد بی‌رویه مصرف برق باید سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی و ارتقای تولید نیروگاه‌های موجود سرعت گیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر با اشاره به نشست اخیر وزیر نیرو با رئیس صندوق توسعه ملی گفت: وزیر نیرو به دنبال ایجاد جذابیت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق است.

وی با اشاره به اینکه ناترازی برق در شهریور ماه جاری به ۱۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید، یادآور شد: ناترازی موجود بسیار زیاد و به اندازه مصرف برق دو تا سه کشور همسایه شمالی ایران است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: باید خود را برای پاسخگویی به مصرف برق تجهیز کنیم و در این خصوص سرمایه گذاری در بخش نیروگاهی و ارتقای تولید نیروگاه‌های موجود نیز باید سرعت پذیرد.

مدیرعامل توانیر با تاکید بر اینکه برخی از نیروگاه‌های کشور بالاتر از میانگین عمر خود در حال فعالیت هستند و راندمان مناسبی ندارند، گفت: با همکاری صندوق توسعه ملی و برنامه وزیر نیرو برای ایجاد جذابیت‌های لازم جهت سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق، امیدواریم همکاری خوبی در این خصوص شکل گرفته و ناترازی کاهش یابد.