تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3771337
شناسه : 3771337
تاریخ :
«جنگ با مرتدان» در کتابفروشی‌ها اقتصاد ایران: کتاب «جنگ با مرتدان» نوشته مرحوم علامه علی الکورانی العاملی با ترجمه جواد محدثی توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر و راهی بازار نشر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «نگاهی نو به جنگ با مرتدان» نوشته مرحوم علامه علی الکورانی العاملی به تازگی با ترجمه جواد محدثی توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب به بررسی و توصیف دقیق جنگ‌های رده و نقش امیرالمومنین (ع) در آن وقایع پرداخته است. نکته قابل توجه در کتاب، نگاه نو علامه کورانی به نقش امیرالمومنین و شاگردان حضرت در فتوحات اسلامی بعد از پیامبر است. چرا که بسیاری از محدثان و مورخان، نظرات شخصی خود را دخالت داده و واقعیات را تحریف کرده اند اما این کتاب بدین شکل نبوده و تحقیقات علامه و نوشتار ایشان، پرده برداری از واقعیات دقیق تاریخ است.

«جنگ با مرتدان» در پنج فصل به روند جنگ‌ها و فتوحات اسلام بعد از پیامبر، نقش امیرالمومنین در آن دوران، حضور مؤثر شاگردان امیرالمومنین در جنگ‌ها و بخش‌های مدیریتی و تحریفات تاریخی در باب بدعت‌ها پرداخته است. سرفصل‌های کتاب عبارتند از: «نقش علی (ع) در جنگ با مرتدان، خطرناک‌ترین و خوش فرجام ترین مدعی پیامبری، عدی بن حاتم، شریف در جاهلیت فرمانده در اسلام، جنگ یمامه نمونه تحریف تاریخ، متهمان به ارتداد به سبب تشیع».

در بخشی از این‌کتاب می‌خوانیم:

«در ماه‌های اول بعد از شهادت پیامبر (ص) و دوران حکومت ابوبکر، قبایلی که با پیامبر دشمنی داشتند، با طُلیحه که ادعای پیامبری داشت هم پیمان شدند تا مدینه را اشغال و حکومت اسلامی را از بین ببرند. در آن دوران به سبب وقایع بعد از شهادت پیامبر، سپاه اسلام متحد نبود و عده زیادی از مسلمان با اعلام این موضوع که حکومت ابوبکر ناحق است، حاضر به شرکت در جنگ نبودند. وقتی ابوبکر شرایط را به این نحو دید، به سراغ امیرالمومنین رفت تا از او مشورت گرفته و از حضرت بخواهد تا هم در دفاع مشارکت داشته و هم سایر مسلمین را به حضور در سپاه مجاب کند.

امیرالمومنین با اینکه حکومت وقت را قبول نداشتند اما به دفاع از اسلام و مسلمین برخاستند.

همان مشورت‌های امام سبب شکست مرتدان و پیروزی مسلمانان شد. در دوران خلفای بعدی هم، برای مشورت به سراغ امام می‌آمدند. آن حضرت هم امور جنگ را مدیریت می‌کردند و هم از بین یاران خود فرماندهان و رزمندگانی را برای سپاه اسلام برمی گزیدند».

این کتاب با ۲۱۵ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۵۰ هزار تومان عرضه شده است.