تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3771108
شناسه : 3771108
تاریخ :
رویداد الف تا، رویدادی برای برطرف کردن خلأها در نظام آموزشی اقتصاد ایران: دبیر قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: چند خلأ در نظام آموزش و پرورش داریم که با رویداد الف تا به دنبال حل آنها هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی پارسا نیا مشاور وزیر و دبیر قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه الف تا رویدادی برای تحول در آموزش و پرورش است؛ گفت: الف تا نمایانگر الف تا تحول است. الف تا بر وزن الفباست که نشان دهنده آغاز سوادآموزی و آموزش ابتدایی در مدرسه است.

وی با بیان اینکه چند خلأ در نظام آموزش و پرورش داریم که با رویداد الف تا به دنبال حل آنها هستیم گفت: یکی از این خلاءها مدرسه قویست ما بر اساس سند تحول به دنبال تقویت مدارس و ایجاد یک مدرسه قوی هستیم. مدرسه‌ای که مطلوب سند تحول است.

وی با طرح این سوال که یک مدرسه خوب چه ویژگی‌هایی دارد گفت: در سطح وسیع و گسترده در کشور مدارس باید تقویت شوند که با این وضعیت مدارس تحول ممکن نیست. تحول در مدارس نیازمند ۱ درک و عزم مشترک بین همه فرهنگیان است و این درک و فهم ایجاد نمی‌شود مگر اینکه به ویژگی‌های مثبت مدارس اهمیت دهیم و آن را انکار نکنیم.

پارسا نیا افزود: در الفبای سال گذشته مجموعه مستنداتی از مدارس برتر با معیارهای سند تحول ساخته شد که در رسانه‌ها همچون نرم افزار شاد منتشر شد.

وی با بیان اینکه یکی از خلاءها عدم تعریف درست مدرسه خوب در نظام آموزشی کشور است گفت: ما نتوانستیم که یک تعریف مشترک و واحد از مدرسه خوب را به معلمان و فرهنگیان برسانیم.

معیارهای مدرسه خوب

دبیر قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: نحوه تدریس معلمان و چگونگی رفتار آنان با دانش آموزان، نحوه مشارکت والدین در مدرسه، پیوند تجربیات دانش آموز در مدرسه با تجربیات او در زندگی از جمله مؤلفه‌ها و معیارهای یک مدرسه خوب است.

پارسا نیا افزود: نشان دادن نمونه‌های موفق و ملموس از سبک تربیتی در مدارس مختلف از جمله اقدامات ما در جشنواره الفبا بوده است.

در حال تکمیل