تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3771085
شناسه : 3771085
تاریخ :
مودم 5G اختصاصی اپل احتمالا از سال آینده وارد آیفون می‌شود اقتصاد ایران: گویا اپل از سال ۲۰۱۸، روی مودم 5G اختصاصی خود کار می‌کند؛ مودمی که شاید روی گوشی‌های آیفون در سال ۲۰۲۵ عرضه شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

تمام مدل‌های گوشی آیفون از جمله آیفون ۱۵ که درحال‌حاضر در بازارهای جهانی فروخته می‌شوند؛ مجهز به مودم‌های کوالکام هستند، اما ظاهراً اپل نمی‌خواهد این وضعیت ادامه یابد و درصدد است تا آیفون را به مودم‌های اختصاصی 5G خود تجهیز کند.

مینگ چی کو، تحلیلگر زنجیره تأمین اپل، با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس مدعی شده که اپل کار روی مودم‌های 5G اختصاصی خود را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرده است و برای اولین‌بار، این مودم‌ها را در آیفون‌هایی که در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شوند، به‌کار خواهد برد، البته این موضوع، شامل حال سری آیفون ۱۶ نمی‌شود.

به گفته‌ی چی کو، اپل تصمیم دارد دو مدل آیفون شامل نسل چهارم آیفون SE و یک مدل جدید و فوق نازک از آیفون ۱۷ را به‌ترتیب در سه‌ماهه‌ی اول و سوم سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار کند؛ گوشی‌هایی که هر دو با مودم 5G اختصاصی اپل عرضه خواهند شد.

بر اساس تخمین چی کو، اپل احتمالاً سطح تولید پردازنده‌های مجهز به مودم 5G اختصاصی خود را در سال ۲۰۲۵ به ۳۵ تا ۴۰ میلیون واحد افزایش دهد و انتظار می‌رود که حجم تولید این محصول را به ۹۰ تا ۱۱۰ میلیون در سال ۲۰۲۶ و ۱۶۰ تا ۱۸۰ میلیون واحد در سال ۲۰۲۷ برساند.

مینگ چی کو می‌گوید که اگرچه اپل قرارداد خود را با کوالکام برای تأمین مودم‌های 5G مورد نیاز در آیفون‌هایش تا سال ۲۰۲۶ تمدید کرده است، اما هنوز هم می‌توان امیدوار بود که اپل تا آن زمان، آیفون‌ها را با مودم اختصاصی خود عرضه کند، نه مودم ساخت کوالکام.

مقاله‌های مرتبط
  • مشخصات آیفون ۱۶ و اپل واچ سری ۱۰ لو رفت؛ شایعه دقیقه نودی مراسم اپل
  • کمتر از یک هفته تا رونمایی آیفون ۱۶ و اپل واچ X؛ هرآنچه از مراسم It's Glowtime انتظار داریم

در سال ۲۰۱۹، اپل حق تولید مودم گوشی‌های اینتل را به‌عنوان بخشی از تلاش برای تولید پردازنده‌های 5G انحصاری خود به‌دست آورد. هنوز مشخص نیست که مودم‌های اپل، مزیتی نسبت‌به مودم‌های کوالکام دارند یا خیر؛ باید تا آن زمان صبور باشیم و ببینیم که آیا اپل می‌تواند انتظارات کاربرانش را در این بخش برطرف کند یا دوباره ناچار به همکاری با کوالکام خواهد بود.