تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3771065
شناسه : 3771065
تاریخ :
ترامپ می‌خواهد ایلان ماسک را به ناظر مالی دولت آمریکا تبدیل کند اقتصاد ایران: ماسک می‌گوید که در صورت دریافت نقشی در دولت ترامپ، انتظار دریافت حقوق یا عنوان شغلی خاصی را نخواهد داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

دونالد ترامپ، نامزد ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، می‌گوید که در صورت انتخاب مجدد، کارگروهی را برای نظارت به عملکرد مالی کل دولت فدرال تشکیل می‌دهد و رهبری آن را به ایلان ماسک می‌سپارد.

ترامپ در طی سخنرانی خود در روز پنجشنبه در نیویورک گفت که این کارگروه قرار است ممیزی کامل دولت را انجام دهد و توصیه‌هایی را نیز برای ایجاد اصلاحات مالی اساسی در دولت ارائه می‌دهد.

به گفته‌ی ترامپ، این کارگروه به پیشنهاد ایلان ماسک، مدیرعامل میلیاردر تسلا، ایجاد می‌شود. ماسک در مصاحبه‌ای که در شبکه‌ی اجتماعی X با ترامپ انجام داد، علاقه‌مندی خود را نسبت‌به ایفای چنین نقشی در دولت ترامپ، بیان کرده بود.

ایلان ماسک پس از مصاحبه با ترامپ گفته بود که مشتاقانه منتظر خدمت به آمریکا است و درصورتی‌که چنین فرصتی به وی داده شود، انتظار دریافت حقوق یا عنوان و پست و مقام ندارد. علاوه‌بر این سخنان، ماسک ماه گذشته، پستی را در شبکه‌ی اجتماعی X منتشر کرد که به کمک هوش مصنوعی، او را به‌عنوان وزیر کاراییِ دولت در پشت یک تریبون به‌تصویر می‌کشید.

در مصاحبه‌ی ماه گذشته‌ی میان ماسک و ترامپ در شبکه اجتماعی ایکس، ترامپ به‌دلیل تعدیل نیروی هزاران کارگر تسلا و کارمند توییتر از سوی ایلان ماسک، به او لقب «بزرگ‌ترین بُرنده» را داد.

بر اساس گزارش پولیتیکو، شرکت‌های ماسک تابه‌حال کمک‌های دولتی قابل‌توجهی را گرفته‌اند. در این گزارش آمده است که تسلا باتکیه‌بر بخشی از قانون زیرساخت‌های جو بایدن، حدود ۱۳ درصد از جوایز شارژ خودروهای الکتریکی را دریافت کرده است.

علاوه‌بر تسلا، دولت‌های مختلف آمریکا از زمان آغازبه‌کار اسپیس ایکس تا به امروز، میلیاردها دلار بودجه‌ی فدرال را به این شرکت پرداخت کرده‌اند.

مقاله‌های مرتبط
  • اتهام‌های فدرال علیه ترامپ و ماسک؛ تلاش برای ارعاب کارگران در مصاحبه‌ای جنجالی
  • دردسر جدید برای ایلان ماسک؛ برزیل حساب‌های بانکی استارلینک را مسدود کرد

حمایت ماسک از ترامپ در ماه گذشته، درحالی رخ داد که ترامپ، طرفدار طرحی برای عقب انداختن قانون کاهش تورم دولت بایدن است؛ طرحی که اعتبار تشویقی مالیاتی برای وسایل نقلیه‌ی الکتریکی را حذف می‌کند، اما ماسک در توییتی مدعی شده که این طرح فقط به تسلا کمک می‌کند و به سایر شرکت‌های تولیدکننده‌ی خودروهای الکتریکی ارتباطی ندارد.