تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3771051
شناسه : 3771051
تاریخ :
مدیرعامل فولکس‌واگن می‌خواهد کارخانه‌های اروپایی شرکت را تعطیل کند اقتصاد ایران: مدیرعامل فولکس‌واگن ایده‌ی تعطیل کارخانه‌های این شرکت در اروپا را بررسی می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

آخرین‌باری که فولکس‌واگن یک کارخانه را تعطیل کردسال ۱۹۸۸ بود. اکنون، الیور بلوم، مدیرعامل این شرکت، تعطیلی کارخانه‌های فولکس‌واگن در آلمان را بررسی می‌کند؛ اقدامی که با مخالفت زیاد و قابل درکی از سوی اتحادیه‌ها مواجه خواهد شد.

به‌گزارش رویترز، کاهش تقاضا برای خودروهای برقی، کمکی به شرایط رقابتی سنگین بین غول خوروسازی آلمانی با شرکت‌های چینی نکرده است. با توجه به این چالش‌ها، بلوم احتمالا کاری را انجام دهد که بسیاری از پیشینیانش از انجام آن هراس داشتند: تعطیلی کارخانه‌ها.

نمای داخلی خودرو فولکس‌واگن ID.Buzz
نمای داخلی خودرو ID. Buzz
Volkswagen

حتی اگر بلوم تصمیم به تعطیلی کارخانه‌ها بگیرد، احتمال موفقیتش بسیار دور از ذهن خواهد بود؛ چرا که نمایندگان کارگری، نیمی از اعضای هیئت نظارتی فولکس‌واگن را تشکیل می‌دهند و برای تصویب هرگونه تصمیم درباره‌ی فعالیت تأسیسات تولیدی، به رأی مثبت دو سوم اعضای هیئت نیاز است.

اوضاع برای فولکس‌واگن در شرایط پیچیده‌ای قرار دارد. ایالت نیدرزاکسن آلمان سهم رای ۲۰ درصدی در اختیار دارد و می‌تواند تصمیمات کلیدی مانند تعطیلی کارخانه‌ها را وتو کند.

مقالات مرتبط
  • گروه فولکس‌واگن برای کاهش هزینه‌ها، تعطیلی کارخانه خودرو برقی آئودی در بلژیک را بررسی می‌کند
  • فولکس‌واگن با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلار در شرکت محبوب Rivian رقابت با تسلا را داغ‌تر می‌کند

فولکس‌واگن در تلاش برای کاهش هزینه‌های سنگین خود با مشکل مواجه است. این شرکت هم‌زمان با سرمایه‌گذاری کلان در شرکت‌های نوآور مثل ریویان و XPeng، نتوانسته به هدف کاهش هزینه‌ی ۱۰ میلیارد یورویی خود برسد. برای تأمین مالی چنین سرمایه‌گذاری‌های بزرگی، فولکس‌واگن باید به دنبال راه‌های جدیدی برای کاهش هزینه‌ها باشد.

یکی از راه‌ها، تعطیلی کارخانه‌های قدیمی و پرهزینه در آلمان است که می‌تواند به شرکت کمک کند تا هزینه‌های خود را کاهش داده و به سودآوری برسد؛ تصمیمی که به از دست رفتن شغل هزاران نفر منجر خواهد شد.