تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3771031
شناسه : 3771031
تاریخ :
دنیامالی: فدراسیون فوتبال مسئول تیم امید است اقتصاد ایران: وزیر ورزش و جوانان گفت: اختلافی بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک بوده است که برای برطرف کردن این اختلاف تلاش کردیم و فدراسیون فوتبال مسئول رسیدگی به تیم ملی امید است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان که روز گذشته در پاریس حضور دارد، در خصوص رقابت‌های پارالمپیک 2024 اظهار داشت:  یکی از کشورهایی هستیم که صاحب سبک در پارالمپیک هستیم‌ و سابقه ما خیلی طولانی است و افتخاراتی زیادی در ادوار قبلی پارالمپیک به دست آورده‌ایم.




وی افزود: تلاش و برنامه ما این است که در پارالمپیک 2028 آمریکا سهم بیشتری داشته باشیم و رشته‌های خودمان را بیشتر کنیم. ورزشکاری که سهمیه می‌گیرد با یک آرزو و امید پا به عرصه می‌گذارد و باید اجازه بدهیم که ورزشکارانی که سهمیه می‌گیرند در مسابقات حضور پیدا کنند و باید فضا را برای ورزشکاران پارا بازتر کنیم.

دنیامالی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کمیته جهانی المپیک و پارالمپیک به این نتیجه رسیده‌اند که از سال 2013 احتمالا مسابقات المپیک و پارالمپیک در یک زمان برگزار شود و باعث جذابیت مسابقات می‌شود و هزینه‌ها را کمتر می‌کند.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته که مشکلات اقتصادی هم ندارند، پرداخت پاداش به ورزشکاران رسم است. ورزشکاران پارالمپیکی با توجه به شرایط جسمانی که دارند باید بیشتر مورد توجه باشند و دیده شوند و در حوزه مدیریتی باید حساسیت بیشتری برای این ورزشکاران لحاظ شود. به لحاظ زیرساختی نیز باید فضا را برای ورزشکاران پارالمپیکی مهیا کنیم.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: باید در بخش ورزش پارالمپیک تعداد رشته‌ها را بیشتر کنیم. در این حوزه برنامه و پیاده‌سازی آن حرف اول را می‌زند، باید از امکانات از جمله هوش مصنوعی استفاده کنیم که بتوانیم با دیگر کشورها رقابت کنیم.

دنیامالی با اشاره به فعال‌سازی ستاد بازی‌ها در وزارت ورزش گفت: ستاد بازی‌ها را فعال کردیم که ابتدا بازی‌های آسیایی را در پیش داریم. به دنبال این هستیم که جایگاه خودمان را در بازی‌های آسیایی 2026 ژاپن ارتقا دهیم و رتبه ما بالاتر بیاید و طبیعتاً در المپیک لس‌آنجلس نیز تاثیرگذار خواهد بود. اگر کار همه جانبه انجام دهیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم این اتفاق افتادنی است.

وی با اشاره به عدم راهیابی تیم ملی امید به المپیک افزود: اختلافی بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک بوده است که برای برطرف کردن این اختلاف تلاش کردیم و فدراسیون فوتبال مسئول رسیدگی به تیم ملی امید است. خیلی از کشورهایی که در رده‌بندی فیفا از ما پایین‌تر هستند هم در المپیک سهمیه می‌گیرند و این برای ما خوب نیست که چندین دوره است که سهمیه نگرفته‌ایم. باید در رشته‌های تیمی وقت بیشتری بگذاریم که بتوانیم در مسابقات آینده کسب سهیمه کنیم.

وی گفت: والیبال نشسته چندین دوره است که بسیار خوش درخشیده‌اند و باید بقیه رشته‌های تیمی ما نیز برای کسب موفقیت تلاش کنند. رشته‌های توپی و تیمی مخاطب پذیرتر هستند و باید به فکر مخاطبان رشته‌های ورزشی نیز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ورزش همگانی پایه موفقیت ورزش قهرمانی است. اگر به ورزش حوزه مدیریت شهری پرداخته شود می‌تواند هم در بحث توسعه سلامت جامعه و هم پر کردن اوقات فراغت جوانان تاثیرگذار باشد. المپیاد دانش‌آموزی را از سال آینده در راستای استعدادیابی با هماهنگی که با آموزش و پرورش داشته‌ایم برگزار خواهد شد.

دنیامالی ادامه داد: چوگان و رشته‌های زورخانه‌ای ورزش‌های ملی ما هستند و باید به آن بیشتر پرداخته شود. ورزش را باید به سمت پهلوانی ببریم و ورزشکاری که خود ساخته باشد و به سرود و پرچم‌اش تعلق داشته باشد می‌تواند در رویدادهای مهم افتخارآفرینی بیشتری کند.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: مشکل اعتبار نداریم و یکی از کارهایی که در دستور کار داریم استانداردسازی ورزشگاه براساس قوانینی است که نهادهای جهانی برای ما می‌گذارند. باید یک هماهنگی بین بخشی ایجاد کنیم که با مشکل مواجه نشویم. باید شفافیت را خرج دهیم که مردم نیز شاهد این شفافیت باشند.

وی با اشاره به انتقادات درخصوص وضعیت ورزشگاه فولاشهر در میزبانی بازی تیم ملی فوتبال مقابل قرقیزستان افزود: ابتدای کار هستیم و شاید برخی مشکلات را بپذیریم ولی در ادامه اینطور نخواهد بود و باید مشکلات را از جمله در بحث VAR برطرف کنیم. همچنین در بحث ورزشگاه‌ها در دست اقدام داریم که فضاهای در اختیار را براساس شرایط روز مهیا کنیم.

وی گفت: نمی‌توانم بگویم که تازه آمده‌ام و مشکلات را نمی‌پذیرم و باید تلاش کنیم که مشکلات ورزشگاه‌ها از جمله ورزشگاه آزادی که یک سرمایه ملی است را برطرف کنیم و برای مسابقات ملی آماده شود.

دنیامالی ادامه داد: انتظار داریم که ورزشکاران ما مشی پهلوانی را در همه رشته‌ها رعایت کنند. ورزش حوزه پهلوانی و اخلاق است و باید کار فرهنگی بیشتری انجام دهیم.

انتهای پیام/