تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3771022
شناسه : 3771022
تاریخ :
واکنش انویدیا به شایعات: هیچ احضاریه‌ای از وزارت دادگستری آمریکا دریافت نکرده‌ایم اقتصاد ایران: انویدیا در بیانیه‌ای می‌گوید هیچ احضاریه‌ای از سوی وزارت دادگستری آمریکا دریافت نکرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

رویترز به‌نقل از سخنگوی انویدیا گزارش می‌دهد که این شرکت هیچ احضاریه‌ای از وزارت دادگستری ایالات متحده دریافت نکرده است: «ما با وزارت دادگستری آمریکا تماس گرفتیم و احضاریه‌ای دریافت نکرده‌ایم. بااین‌حال، خوشحال خواهیم شد که به هر سوالی که رگولاتوری‌ها در مورد کسب‌وکار ما دارند پاسخ دهیم.»

بلومبرگ پیش‌تر گزارش داده بود که وزارت دادگستری آمریکا احضاریه‌ای مرتبط با تحقیق احتمالی در موضوعات ضدانحصاری برای تیم سبز ارسال کرده است. به‌ادعای بلومبرگ این احضاریه علاوه‌بر انویدیا، برای شرکت‌های دیگر نیز ارسال شده است.

وزارت دادگستری آمریکا در هفته‌های اخیر از شرکت‌های فناوری در مورد شیوه‌های تجاری انویدیا ازجمله شیوه‌های بسته‌بندی سخت‌افزاری شرکت سؤالاتی پرسیده است. شیوه‌های بسته‌بندی سخت‌افزاری به مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که در آماده‌سازی و ارائه‌ی ‌محصولات سخت‌افزاری به بازار به‌کار می‌روند.

مقالات مرتبط
  • یک یوتیوبر انویدیا را به استفاده از ویدیوهایش برای هوش مصنوعی متهم کرد
  • انویدیا ظاهراً بدون مجوز از ویدیوهای یوتیوب و نتفلیکس برای تعلیم هوش مصنوعی استفاده کرده است

به‌گفته‌ی منابع آگاه، مقامات وزارت دادگستری آمریکا، خرید استارتاپ Run:AI توسط انویدیا به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار را زیر ذره‌بین می‌برند. مقامات درحال بررسی هستند که آیا این خرید می‌تواند سلطه‌ی انویدیا در حوزه‌ی هوش مصنوعی را افزایش دهد یا خیر.