تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770997
شناسه : 3770997
تاریخ :
مراجعه بیش از ۱۱ هزار کرمانشاهی برای اهدای خون در محرم و صفر اقتصاد ایران: کرمانشاه- مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از مراجعه ۱۱ هزار و ۹۰۰ نفر برای اهدای خون در ماه محرم و صفر در استان کرمانشاه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مریم میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با آغاز ماه محرم پویشی تحت عنوان «نذر خون حسینی» در مرکز اهدای خون کرمانشاه برای دریافت خون راه اندازی شد.

وی افزود: در قالب این پویش که ۲ ماه (محرم و صفر) در جریان بود، در استان کرمانشاه ۱۱ هزار و ۹۰۰ نفر برای اهدای خون به مراکز ثابت و سیار انتقال خون کرمانشاه مراجعه کردند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: از تعداد مراجعه کنندگان برای اهدای خون ۹ هزار و ۵۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند که از این میزان ۸ هزار و ۸۰۰ نفر مرد و ۷۰۰ نفر نیز زن بودند.

وی با اشاره به افزایش میزان اهدای خون در استان کرمانشاه، ادامه داد: بر اساس آمار به ثبت رسیده آمار اهدای خون در استان کرمانشاه ۵ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

میرزاده به وضعیت پایدار ذخایر خونی در استان کرمانشاه اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ذخایر خونی استان کرمانشاه در وضعیتی پایدار است اما با توجه به عمر کوتاه خون‌های ذخیره شده نیاز به اهدای خون همیشگی است.

وی در ادامه به فعالیت مراکز ثابت و سیار انتقال خون در استان کرمانشاه اشاره کرد و برنامه فعالیت این مراکز را بدین صورت فعالیت پایگاه ثابت مرکزی در بلوار بنت‌الهدی کرمانشاه در ایام تعطیل ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و ایام غیرتعطیل از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰ و در شهرستان اسلام‌آباد غرب هر هفته یکشنبه، کنگاور هر هفته چهارشنبه و در ماه ۲ بار در سنقر و پاوه تشریح کرد.