تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3770994
شناسه : 3770994
تاریخ :
واکنش آمریکا و ترکیه به کشته شدن یک حامی فلسطین در کرانه باختری اقتصاد ایران: در حالی که واشنگتن اعلام کرد برای روشن شدن جزئیات قتل شهروند خود در کرانه باختری به اطلاعات بیشتری نیاز دارد، آنکارا مقامات صهیونیست را به محاکمه در دادگاه‌های بین المللی تهدید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آمریکا و ترکیه به کشته شدن یک شهروند آمریکایی ترک‌تبار حامی فلسطین به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در نابلس کرانه باختری واکنش نشان دادند.

وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جنایتی را که کابینه نتانیاهو مرتکب شد، محکوم می‌کنیم. هدف این کابینه، ایجاد رعب و وحشت در میان تمام حامیان فلسطین است. مقامات اسرائیلی و حامیان آنها قطعا در دادگاه‌های بین المللی محاکمه و بازخواست خواهند شد.

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی نیز اعلام کرد: از کشته شدن یک شهروند آمریکایی در کرانه باختری مطلع شده‌ایم و در حال جمع‌آوری اطلاعات بیشتر برای روشن شدن جزئیات حادثه هستیم.

جنبش حماس هم ضمن محکوم کردن این جنایت رژیم صهیونیستی، از واشنگتن خواست در سیاست جانبدارانه خود در قبال تل آویو بازنگری کند.

منابع فلسطینی امروز جمعه اعلام کردند یک شهروند زن آمریکایی- ترکیه‌ای حامی فلسطین به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در اطراف منطقه «جبل صبیح» در «شهرک بیتا» در جنوب نابلس واقع در شمال کرانه باختری کشته شد.

به گفته منابع محلی، این فعال حامی فلسطین در تظاهرات هفتگی ضد شهرک‌سازی در جنوب نابلس شرکت کرده بود که بر اثر تیراندازی مستقیم نظامیان اشغالگر به‌شدت از ناحیه سر زخمی شد و سپس جان باخت.