تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3770987
شناسه : 3770987
تاریخ :
فیلم‌برداری 4K/120fps وارد آیفون می‌شود؟ اقتصاد ایران: طبق شایعات اخیر، آیفون ۱۶ پرو احتمالاً با دوربین قدرتمندتر با قابلیت فیلم‌برداری 4K با سرعت ۱۲۰ فریم‌برثانیه معرفی خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فقط چند روز تا رویداد معرفی سری آیفون ۱۶ باقی مانده است و شایعات زیادی درمورد این گوشی‌ها وجود دارد. درجدیدترین مورد و طبق اعلام وب‌سایت 9to5Mac، انتظار می‌رود آیفون ۱۶ پرو از قابلیت‌ فیلمبرداری 4K با سرعت ۱۲۰ فریم‌برثانیه بهره ببرد.

منابع موثق، شواهدی از ویژگی‌های جدید دوربین آیفون ۱۶ پرو به 9to5Mac نشان داده‌اند. همان‌طور که قبلًا شایعه شده بود، مدل‌های پرو نسل بعدی آیفون از دوربین فوق‌عریض ۴۸ مگاپیکسلی بهره خواهند برد و منابع مختلف این اطلاعات را تأیید می‌کنند. علاوه‌بر این گفته می‌شود سیستم دوربین مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۶ کاملاً یکسان خواهد بود.

آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از لنز پریسکوپی برای ارائه‌ی زوم اپتیکال ۵ برابر بهره خواهند برد، درحالی‌که در نسل فعلی، این قابلیت منحصر به مدل پرو مکس است.

آیفون ۱۶ پرو در بخش فیلمبرداری برای اولین‌بار قادر به ضبط ویدیو با وضوح 4K و سرعت ۱۲۰ فریم برثانیه خواهد بود. درمقام‌مقایسه، آیفون ۱۵ پرو به فیلمبرداری 4K با سرعت ۶۰ فریم‌برثانیه محدود شده است. دارندگان آیفون ۱۶ پرو همچنین قادر خواهند بود هنگام اتصال این گوشی به فضای ذخیره‌سازی اکسترنال، با فرمت ProRes 4K و سرعت ۱۲۰ فریم برثانیه فیلم‌برداری کنند.

گفته می‌شود اپل قابلیت QuickTake را در مدل‌های پرو آیفون ۱۶ از 1080p به 4K ارتقاء داده و طبق برخی شواهد، فیلمبرداری 8K را نیز روی این گوشی آزمایش کرده است. از آنجاکه هر عکس 8K حدود ۳۵ مگاپیکسل می‌شود، هر دو دوربین اصلی و فوق‌عریض مدل‌های پرو آیفون ۱۶ وضوح کافی برای پشتیبانی از فیلمبرداری 8K را خواهند داشت.

مقالات مرتبط:
  • واضح‌ترین تصویر از مدل طلایی آیفون ۱۶ پرو لو رفت
  • مشخصات آیفون ۱۶ و اپل واچ سری ۱۰ لو رفت؛ شایعه دقیقه نودی مراسم اپل

به‌نظر می‌رسد تراشه‌ی جدید A18 Bionic برای 8K آماده باشد، اما نمی‌دانیم اپل واقعاً تصمیم به فعال‌کردن 8K در نسل بعدی گوشی آیفون گرفته است یا خیر. این احتمال وجود دارد قابلیت فیلمبرداری 8K سال آینده به مدل‌های پرو آیفون ۱۷ اضافه شود زیرا طبق شایعات، این گوشی‌ها از دوربین تله‌فوتوی ارتقایافته بهره خواهند برد.

از دیگر ویژگی‌های جدید آیفون ۱۶ پرو می‌توان به پشتیبانی از فرمت JPEG-XL برای ثبت عکس بدون‌افت کیفیت، امکان توقف و از سرگیری ضبط ویدیو در اپلیکیشن دوربین، حذف صدای باد برای ویدیوها، چندین استایل عکاسی جدید با یادگیری ماشینی بهتر برای حفظ رنگ پوست و حالت جدید برای ثبت عکس‌های فراگیر (Spatial Photos) اشاره کرد؛ تصاویری که امکان مشاهده‌ی آن‌ها به‌صورت سه‌بعدی در اپل ویژن پرو وجود دارد.