تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3770979
شناسه : 3770979
تاریخ :
عراق|تاکید حکیم بر لزوم محاکمه علنی عاملان «سرقت قرن» اقتصاد ایران: رهبر جریان حکمت ملی عراق بر ضرورت محاکمه علنی، روشن و شفاف در زمینه پرونده «سرقت قرن» تاکید کرد و گفت محاکمه عاملان این سرقت باید «محاکمه قرن» باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از میدل ایست نیوز، سید عمار حکیم خواستار محاکمه علنی، روشن و شفاف در زمینه پرونده «سرقت قرن» شد و تاکید کرد محاکمه عاملان این سرقت باید «محاکمه قرن» باشد.

حکیم که میزبان جمعی از فعالان و صاحب نظران در دفتر خود بود، خواستار تحقیقات روشن، شفاف و علنی درباره پرونده موسوم به سرقت قرن شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با بیان اینکه روند سیاسی عراق باید از این ناخالصی ها پاکسازی شود، افزود: این محاکمه بدون ترس از ذکر اسامی سیاسی، باید «محاکمه قرن» باشد همانطور که این سرقت، سرقت قرن است.

از طرفی دیگر قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق، حمایت خود از درخواست رهبر جریان حکمت ملی عراق برای انجام محاکمه علنی و بزرگ «سرقت قرن» که به صورت زنده از شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌ها پخش شود را اعلام کرد.

گفتنی است پرونده سرقت اموال در سازمان امور مالیاتی در اکتبر 2022 مطرح شد و خشم عمومی را در عراق در پی داشت.

بر اساس گزارش‌های رسمی صادرشده در این پرونده 2.5 میلیارد دلار در فاصله سپتامبر 2021 تا اوت 2022 در روندی پیچیده از سازمان امور مالیاتی اختلاس شده است.

دولت عراق از زمان تشکیل، پیگیری این پرونده را در دستور کار قرار داد و بخشی از اموال را پس گرفت.

انتهای پیام/