تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3770975
شناسه : 3770975
تاریخ :
جنگ روانی متحدان اسرائیل با هشتگ و بیلبورد در بیروت اقتصاد ایران: متحدان غربی و عربی رژیم صهیونیستی برای نجات این رژیم از ضربات دردناک مقاومت لبنان و وادار کردن حزب الله به دست برداشتن از غزه کمپینی رسانه ای با هشتگ و بیلبورد را راه انداخته که خودشان را مخالف جنگ نشان دهند درحالی که آنها مخالف مقاومت هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، متحدان رژیم صهیونیستی در راستای نجات رژیم صهیونیستی از ضربات مقاومت در جبهه شمالی که از هشت اکتبر سال گذشته آغاز شده علاوه بر حمایت تسلیحاتی و سیاسی در عرصه جنگ ادراکی نیز تمام قد وارد عمل شده اند. همزمان با تبادل آتش در امتداد مرزهای جنوب لبنان و رفت و آمد دیپلمات های آمریکایی و فرانسه به بیروت با هدف خاموش کردن ماشین جنگی حزب الله، کمپینی با عنوان «ما جنگ نمی خواهیم» به راه انداخته اند. 

 

این کمیپین که اسپانسر آن سفارت کشورهای عربی و غربی حامی رژیم صهیونیستی در بیروت می باشد با هشتگ «لبنان جنگ نمی خواهد» با هدف فریب ادراکی و عملیات روانی علیه حزب الله و افکار عمومی در لبنان وارد عمل شده است. محور غربی و عربی متحد اسرائیل طی این عملیات روانی در تلاش است با انتشار «دُژ اطلاعات» از طریق تصاویر ساختگی و هشتگ ریزی این امر را القا نماید که مردم لبنان مخالف نبرد حزب الله با رژیم صهیونیستی هستند و این درحالی است که چه در سطح سیاسی و چه در سطح اجتماعی بسیاری از گروه ها و احزاب لبنانی(حتی احزاب مخالف حزب الله) از اقدام مقاومت در حمایت از مردم غزه دفاع کرده اند. 

در همین زمینه ماهر الدنا مسئول رسانه ای حزب قومی به خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بیروت گفت: آنها خودشان خواهان جنگ اند و این تابلوها را نصب می‌کنند و مطالب را رسانه‌ای می‌کنند تا بگویند که این‌ها(مقاومت) خواهان جنگ‌‌اند ولی ما خواهان آن نیستیم و درحال دفاع هستیم. اینها می‌خواهند، به ارباب خود بگویند که ما هم هستیم، می‌خواهند، به ارباب خود ثابت کنند که ما هم می‌توانیم، موجب آزاردگی(مقاومت) شویم. چه کسی این تصاویر را راه انداخته کسی که اسرائیلی است، فردی مانند آویخای درعی، این افراد با اسرائیل در این موضوع همسو هستند. 

حزب‌ الله لبنان , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

این کمپین درحالی توسط حامیان اسرائیل به راه افتاده که میان مفاهیم ضد جنگ با ضد مقاومت و دفاع تفاوت وجود دارد و درحالی که اولی امری نامشروع و ناپسند محسوب می شود مساله دفاع و مقاومت امری مورد حمایت افکار عمومی می باشد. کمپین مذکور با جابجا کردن مفهوم جنگ با مقاومت به دنبال مغلطه است تا سرپوشی بر جنایات جنگی صهیونیست ها قرار دهد و کشتار 40 هزار انسان در غزه را پنهان نماید.  

حزب‌ الله لبنان , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

بلال القیس تحلیلگر رسانه ای در لبنان نیز در این زمینه به خبرگزاری تسنیم گفت: اینها در مرحله اول تابلوهایی را گذاشته بودند که القا می‌کرد بخشی از جامعه و گروه‌ خاصی هستند که این گفته را سر می‌دهند، اما مشکل امروز این است که آن‌ها تصاویر را تغییر داده‌اند، به عنوان مثال تصاویری از خانم‌ها و کودکانی را گذاشتند که این پیام را می‌دهد، این افراد از جنوب لبنان هستند، مثلا از جبل عامل و این بهره‌برداری دون‌مایه‌ای است. به نظر من آن‌ها این صحنه‌ها را به گونه‌ای استفاده کرده‌اند که اگر به من اجازه دهید، بگویم که فاقد مصداق هستند تصاویری که از خانه‌های تخریب شده توسط اسرائیلی‌ها در جنوب به نمایش گذاشته می‌شوند و جملاتی مانند «خسته شدیم» و«لبنان خواهان جنگ نیست» چیزی است که مردم مقاومت هم خواهان هستند(اما اسرائیل خواهان جنگ است). 

انتهای پیام/