تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770956
شناسه : 3770956
تاریخ :
کم‌حجابی و بی‌اعتنایی نسبت به حجاب یک معضل است اقتصاد ایران: شهرکرد-امام جمعه موقت شهرکرد گفت: کم‌حجابی و بی‌اعتنایی به پوشش، این روزها در حال تبدیل شدن به معضل است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالحسن فاطمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد، اظهار کرد: هشتم ماه ربیع‌الاول، مصادف است با شهادت امام حسن عسکری (ع)، با شهادت این امام بزرگوار ولایت و امامت امام زمان (عج) آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: معرفت یعنی شناخت امام زمان، بدین معنا که وقتی امامی که اطاعتش واجب است بشناسیم به سمت شناخت خداوند حرکت کردیم و این موضوع در زیارت جامعه کبیره هم آمده است.

امام جمعه موقت شهرکرد افزود: افکار بسیاری برای خداشناسی در دنیا وجود دارد و ما مذاهب، عرفان‌ها و فرقه‌های بسیاری در دنیا وجود دارد که مدعی سوق انسان به سمت خدا هستند در حالی که امام حسین (ع) بر شناخت صحیح راه تاکید دارند و معرفت امامی که اطاعت او بر همه واجب است یعنی، شناخت خدا.

فاطمی با اشاره به اهمیت بحث‌های فرهنگی، تبلیغی و روشن‌گری در خصوص مسائل دینی و اخلاقی افزود: اولین نهادی که نسبت به این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد محیط خانه است و پدر و مادر نسبت به این موضوع باید حساس باشند.

وی ادامه داد: خطر اعتقادی بالاتر از خطر جانی است، چراکه این خطر ممکن است فرد را از راه به در کند، لذا آموزش و پرورش، دانشگاه و کلیه نهادهای تربیتی و تعلیمی باید به این موضوع اهمیت داده و در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به بحث حجاب در جامعه یادآور شد: کم‌حجابی و بی‌اعتنایی به پوشش، این روزها در حال تبدیل شدن به معضل است، برخی سعی بر جدا کردن ما از دین و اعتقاداتمان دارند اما ما نباید بگذاریم چنین اتفاقی بیافتد.

فاطمی اضافه کرد: همه این داد و فریادها برای حجاب به این دلیل است که مردم را به سمت فرهنگ غرب و تهی شدن از ارزش‌های اخلاقی، دینی و اسلامی بکشانند و بعد از آن اهداف خود را پیاده کنند و ملت‌ها را اجیر خود کنند.

وی بیان داشت: در تاریخ دیدیم که چطور استکبار جهانی ملت‌ها را نابود و مستمره خود کردند، محمدرضاپهلوی هرگز جرات مخالفت با غربی‌ها را نداشت، اما بزرگان آمریکا و انگلیس از وی تعریف می‌کردند، این را باید بدانیم که استکبار با تعریف و تمجید خود توقع نوکری از سایر جوامع را دارد.

امام جمعه موقت شهرکرد تاکید کرد: استکبار به دنبال این است که ما را نسبت به دین و اعتقاداتمان بیگانه کند و در مرحله بعد نقشه‌های خود را اجرا کند، حجاب یکی از دستورات اسلام و قرآن و یکی از علامت‌های زنان مسلمان است.

فاطمی گفت: این اسلام است که به ما حیثیت می‌دهد و می‌بینیم که فقط مسلمانان حجاب را رعایت می‌کنند، ایران به برکت تشییع، ارتباط با ارزش‌های دینی و عشق به امام حسین (ع) محافظت شده و حجاب در این کشور وجود دارد، نباید اجازه دهیم به دست ما ارزشی دینی کم شود.