تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3770954
شناسه : 3770954
تاریخ :
در سفر پزشکیان به عراق یادداشت‌های همکاری امنیتی امضا خواهد شد اقتصاد ایران: سفیر ایران در بغداد، گفت: در جریان سفر قریب الوقوع مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران به عراق یادداشت‌های همکاری امنیتی امضا خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد، خبر داد در جریان سفر قریب الوقوع مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران به عراق یادداشت‌های همکاری امنیتی امضا خواهد شد.

آل صادق امروز جمعه اعلام کرد سفر پزشکیان در سایه شرایط و تحولات منطقه و مساله غزه و نیز تحکیم روابط میان دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد عراق کشور مهمی در منطقه به شمار می‌آید و از نظر سیاست خارجی مورد توجه پزشکیان است.

سفیر ایران در بغداد در خصوص نقش عراق در میانجیگری میان تهران با کشورهای منطقه اشاره کرد کشورش گام مهمی در بازگشت روابط با عربستان اتخاذ کرده و صحبت‌هایی در خصوص تحکیم روابط با برخی کشورهای منطقه مانند مصر و اردن صورت گرفته است.

آل صادق بیان کرد عراق می‌تواند مانند احیای روابط میان ایران و عربستان در گذشته، در این خصوص نقش ایفا کند و ما امیدواریم این کشور برای تحکیم این روابط با دیگر کشورهای منطقه، به ایفای نقش بپردازد.

وی با بیان آنکه حوزه اقتصادی، پرونده مهمی به شمار می‌آید و دو طرف به بحث و بررسی در این خصوص خواهند پرداخت، به وجود یادداشت‌های تفاهم در زمینه امنیتی و توافق‌نامه‌ها و امضای آن توسط مسئولان دو کشور اشاره کرد.

سفیر ایران در بغداد گفت رئیس جمهور ایران به بغداد سفر و دیدارهایی رسمی برگزار خواهد کرد.

آل صادق افزود پزشکیان ضمن زیارت عتبات عالیات، در صورت وجود شرایط، به بصره و اربیل خواهد رفت.

قرار است رئیس جمهور ایران در این ماه، در پاسخ به دعوت رسمی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به این کشور سفر کند.

پزشکیان پیش از سفر به نیویورک برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عازم عراق خواهد شد.

این سفر پس از زیارت میلیونی اربعین در کربلا و در راستای تقویت روابط دو جانبه انجام خواهد شد.

گفتنی است در ۸ ژوئیه، عبد اللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق در گفت‌وگوی تلفنی با این مقام ایرانی بر اهتمام عراق به ارتقای سطح روابط دو کشور تاکید کرد.