تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3770949
شناسه : 3770949
تاریخ :
بدشانسی کارکنان سابق اسنشال؛ شرکت جدیدشان هم تعطیل می‌شود اقتصاد ایران: کارکنان سابق Essential، شرکت جدیدی به نام Osom Products تأسیس کردند اما این برند نیز پس‌از مدت کوتاهی به فعالیت‌هایش پایان خواهد داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

شرکت Osom Products، که کارمندان سابق Essential آن را تأسیس کردند، به فعالیت‌های خود پایان می‌دهد.

خبر تعطیلی Osom Products اندکی پس‌از شکایت مدیر ارشد سابق حریم خصوصی Osom علیه این شرکت منتشر شد. او ادعا کرده بود که پس از استفاده‌ی مدیرعامل از بودجه‌ی شرکت برای پرداخت هزینه‌های سفرهای شخصی و خرید خودروهای لوکس، Osom دیگر پولی ندارد.

براساس گزارش منابع متعدد به وب‌سایت Android Authority، مدیران Osom در جلسه‌ای داخلی روز سه‌شنبه تصمیم خود به تعطیلی شرکت را اعلام کردند. این گزارش نشان می‌دهد اکثر کارمندان شرکت روز جمعه اخراج خواهند شد، اما غرامت پایان خدمت و خدمات درمانی دریافت خواهند کرد.

بیانیه‌ی Osom درمورد تعطیلی این شرکت بدین‌شرح است: «با تأسف اعلام می‌کنیم که Osom درحال تعطیلی است. باوجود تلاش‌های جدی، در ماه می ۲۰۲۴ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳)، Osom هیچ مشتری‌ای برای گوشی موبایل خود نداشت و به‌همین‌دلیل تصمیم گرفت رویکردش را به پروژه‌ی جدیدی تغییر دهد. Osom در آن زمان برای کاهش هزینه‌‌ها مجبور به تعدیل تعدادی از کارمندان شد.»

جیسون کیتس، مدیرعامل Osom در توضیحات مربوط‌به تعطیلی این شرکت گفت: «متأسفانه، باتوجه‌به وضعیت نامناسب جذب سرمایه برای استارتاپ‌های حوزه‌ی لوازم الکترونیکی مصرفی، موفق به جذب دور جدیدی از سرمایه‌گذاری نشدیم. درحالی‌که برخی عملیات نگهداری برای اطمینان از اجرای الزامات قراردادی ادامه خواهد داشت، فعالیت‌های کلی Osom در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) متوقف می‌شود.»

مقالات مرتبط:
  • مدیر سابق اسنشال‌فون از بودجه شرکت برای خرید خودروهای اسپرت لامبورگینی استفاده کرده است
  • گوشی Saga معرفی شد؛ پرچمدار مشترک Solana و اعضای سابق Essential با تمرکز بر Web3

Osom را جیسون کیتس مدیرعاملی که گفته می‌شود به خودروهای لامبورگینی علاقه‌ی زیادی دارد به‌همراه چندین مدیر و کارمند سابق Essential پس‌از تعطیلی آن شرکت در سال ۲۰۲۰ تأسیس کردند. هدف اعلام‌شده‌ی Osom ساخت محصولاتی با تمرکز بر حریم خصوصی بود که شامل کابل USB-C با کلید قطع قابلیت انتقال داده و گوشی هوشمند Osom OV1 می‌شد که این شرکت در اوایل سال ۲۰۲۲ معرفی کرد.

Osom در اواخر سال ۲۰۲۲ با شرکت بلاک چین Solana برای عرضه‌ی نسخه‌ای از OV1 با نام جدید Saga همکاری کرد. این گوشی با کیف پول ارز دیجیتال داخلی و سایر اپلیکیشن‌های مرتبط با بلاک چین Solana عرضه شد. طبق گزارش‌ها، چند مهندس به‌عنوان پیمانکار در Osom باقی خواهند ماند تا به عرضه‌ی به‌روزرسانی امنیتی دیگری برای گوشی هوشمند Saga در ماه دسامبر (آذر و دی ۱۴۰۳) و تکمیل تعهدات شرکت به Solana کمک کنند.