تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770939
شناسه : 3770939
تاریخ :
فعالیت ۱۲۰ شرکت تعاونی در شهرستان خلیل آباد اقتصاد ایران: خلیل آباد- مسوول اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان خلیل آباد گفت: از ۲۵۰ شرکت تعاونی به ثبت رسیده در خلیل آباد تعداد ۱۲۰ شرکت تعاونی دارای فعالیت کاری هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نوری ظهر جمعه در جمع مردم شهرستان خلیل آباد به مناسبت آغاز هفته تعاون با بیان مأموریت‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه تعاون اظهار کرد: تعاونی‌ها دارای چتری بسیار گسترده در حوزه فعالیت هستند.

مسؤول اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه گسترش تعاون از راهکارهای توسعه و عدالت در جامعه است گفت: امروز با کار گروهی اشتغال و توسعه اقتصادی را به صورت واقعی شاهد خواهیم بود.

وی افزود: اقتصاد تعاونی و یا همان اقتصاد مقاومتی که رهبری همواره در طول دهه‌های گذشته با شعارهای سال تاکید دارند، موجب شکوفایی، رشد و توسعه می‌شود.

نوری افزود: اقتصاد کشور با اقتصاد تعاونی و مردمی گره گشا است، لذا برای مشارکت و همراهی در این امر مهم باید همه مشارکت کنند.

مسؤول اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان خلیل آباد مردمی سازی و هوشمند سازی، کارآمدی و شفافیت را ۴ اصل وزارت تعاون در تبیین جایگاه این بخش اقتصادی نام برد و گفت: یکی از برنامه‌های اداره تعاون شهرستان در سال جاری توجه به تعاونی‌های کم فعال و یا غیر فعال بزرگ در شهرستان است که در این راستا فعالیت یکی از تعاونی‌های شهرستان با داشتن ۲۵۰ عضو و با هزینه بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت یک کارخانه لبنیاتی در دستور کار است که بزودی فعالیت مجدد این تعاونی با برگزاری مجمع عمومی ثبت سامانه هوشمند تعاونی خواهد شد.

وی به اختصاص تسهیلات ۸۰۰۰ میلیارد تومانی برای تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: تعاونی‌های شهرستان با بروز رسانی مجامع خود در سامانه می‌توانند از این اعتبارات استفاده کنند.

نوری از اعلام آمادگی اداره تعاون شهرستان برای ایجاد تعاونی‌های جدید و دانش بنیان خبر داد و افزود: دست همه علاقمندان به تشکیل تعاونی را برای ایجاد تعاونی‌های جدید همگام با اقتصاد شهرستان می‌فشاریم.

مسؤول اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان خلیل آباد در ادامه به برنامه‌های هفته تعاون در شهرستان خلیل آباد اشاره کرد و افزود: در طول هفته تعاون امسال بیش از ۱۰ برنامه در شهرستان انجام می‌شود که مراسم تجلیل از تعاونی‌های پر تلاش و فعال شهرستان در مراسمی ویژه با حضور مدیران استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.