تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3770920
شناسه : 3770920
تاریخ :
سروزیر خیبرپختونخوا به دنبال مذاکره با حکومت طالبان اقتصاد ایران: سروزیر خیبرپختونخوا و عضو ارشد حزب تحریک انصاف خواستار اجازه دولت پاکستان برای مذاکره با حکومت طالبان در این ایالت شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «علی امین گنداپور» سروزیر خیبرپختونخوا و عضو ارشد حزب تحریک انصاف از دولت پاکستان خواستار اجازه برای مذاکره با حکومت طالبان درباره صلح شده است.

گنداپور در نشستی با سران قبایل و نمایندگان احزاب تصریح کرد که حتی اگر دولت پاکستان اجازه ندهد هم به عنوان سروزیر، بزرگان قومی را برای مذاکره با طالبان هدایت خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه برای نابودی ستیزه‌جویی در این ایالت به سیاست و جدول زمانی مشخص نیاز است، تصریح کرد: صلح در این ایالت وابسته به یک افغانستان صلح‌آمیز است.

عضو ارشد حزب تحریک انصاف ادامه داد که به زودی جلسه کمیته عالی ایالتی را دراین‌باره تشکیل می‌دهد و با طالبان وارد گفتگوهای صلح می‌شود.

گنداپور همچنین تأکید کرد: هیچ جنگی بدون حمایت مردم پیروز نمی‌شود. دولت باید حملات نظامی علیه ستیزه‌جویان را در هماهنگی با مردم این ایالت انجام دهد.

وزیر ارشد خیبرپختونخوا خاطرنشان کرد دولت و ارتش پاکستان باید با مردم قبایل درباره مشکلات امنیتی مشورت کرده و برای حل و فصل مشکلات اقدام کنند.

انتهای پیام/