تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770918
شناسه : 3770918
تاریخ :
پروژه مسکوت زمین گرمایی مشگین شهر باید به سرانجام برسد اقتصاد ایران: مشگین شهر_ امام جمعه مشگین شهر گفت: نماینده مردم مشگین شهر در مجلس باید توجه ویژه ای به پایان پروژه مسکوت و ناتمام زمین گرمایی مشگین شهر داشته و این پروژه را به سرانجام برساند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با دعوت آحاد مردم به تقوای الهی در سخنانی با اشاره به مبتلا شدن نظام سلطه به تفکر هیتلیرسم در جهان اظهار کرد: تفکر هیتلری در دنیای غرب برای کشور گشایی حاکم است و در واقع آنان دنبال منافع خود و کشورگشایی هستند.

وی افزود: ملت انقلابی ایران با ایستادگی در برابر این توطئه دشمنان اجازه نخواهد داد این تفکر شوم در دنیا و منطقه حاکم شود.

امام جمعه مشگین شهر با اشاره به مسئله مهدویت بیان کرد: اعتقاد تمام ادیان و مذاهب الهی به مهدویت به عنوان نجات دهنده بشریت و گسترش عدالت در روی زمین و نیز ستیز حق و باطل که به نفع حق تمام خواهد شد می‌باشد.

حجت الاسلام باوقار تصریح کرد: در جامعه مهدویت و آرمانی تمام ادیان برای کار نیک مسابقه خواهند داد اعتقاد به مهدویت و شناخت امام اثر مثبت در زندگی فردی و اجتماعی ما انسان‌ها دارد.

خطیب نماز جمعه در بخش دیگری از بیانات خود از عزاداری‌ها در مساجد و محلات در شهر و روستاها و روضه‌های خانگی ماه محرم و صفر قدردانی کرد و گفت: این عزاداری‌های منظم و مستمر در شهرستان نشانه معرفت و عشق به اهل بیت (ع) است.

وی از احیا سنت غلط در شهرستان و بستن قرارداد برای ماه محرم دیگر توسط بعضی از هیئت‌های عزاداری انتقاد و خواستار اجتناب از آن و رسیدگی مسئولین مرتبط به این موضوع شدند.

حجت الاسلام باوقار با گرامیداشت ۱۷ شهریور گفت: کشتار مردم توسط رژیم پهلوی در هفدهم شهریور در تهران اوج دیکتاتوری و ضد مردمی شاه ملعون با مردم ایران بود.

وی در ادامه به فرمایش رهبری اشاره و افزود: دولت چهاردهم با شروع خود به فرمایشات رهبری در رفع موانع درونی در دولت از جمله سستی ایمان مردم و کم شدن ارزش‌ها در جامعه و عدم باوری به ظرفیت‌های داخلی مورد غفلت قرار گرفته است‌.

وی اشاره به پروژه زمین گرمایی مشگین شهر کرد و افزود: این انرژی نو بیش از سه دهه است متأسفانه مورد بی مهری قرار گرفته و به بهره برداری نرسیده است و فواید زیادی برای کشور و شهرستان دارد که ما خواستار پیگیری جدی مسئله زمین گرمایی شهرستان توسط نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی شدند.

خطیب نماز جمعه با انتقاد از سیاسی کاری آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: در خصوص غنی سازی اورانیوم و شفاف سازی پرونده هسته‌ای از تکرار ادعای گذشته و دخالت آژانس که به دنبال امتیاز گیری و بستن توافق یک طرفه با روی کار آمدن دولت جدید هستند و مسئولان دولتی قطعاً با دیپلماسی فعال و عزتمند در برابر زیادی خواهی آنان که برنامه دشمنان است ایستادگی خواهند کرد.