تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770910
شناسه : 3770910
تاریخ :
ضرورت هدفمندی و جهت‌دهی به نهادهای قرآنی اقتصاد ایران: اصفهان - امام‌جمعه شهر خورزوق گفت: هدفمندی و جهت‌دهی به نهادهای قرآنی برای بهبود عملکرد متناسب با نیاز جامعه امروز بسیار ضروری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت‌الاسلام رسول حق‌شناس با حضور در مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سطح مسابقات و مجموعه برنامه‌ریزی‌های انجام شده جامع و کامل بود و کیفیت داوران و ارائه گزارش‌ها و صدور کارنامه سرعت بالا و نظم دقیقی داشت که این موضوع باعث رضایت شرکت‌کنندگان شده بود.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم نسل جوان خود را برای آینده بیمه کنیم باید به دو یادگار رسول‌الله یعنی قرآن و عترت متوسل شویم و برگزاری این مسابقات در مناسبتی مذهبی انتخابی درست و اصولی بوده است.

امام جمعه خورزوق افزود: برای تربیت و انس انسان‌ها با معارف دینی و قرآنی باید تربیت پیش از تولد فرزند و پس از آن و مأنوس کردن کودکان حتی در محیط مهدهای کودک انجام شود تا در سنین بزرگسالی از قران جدا نشوند.

وی تأکید کرد: امروزه کارهای قرانی در نهادهای مختلف انجام می‌شود اما باید هدفمند باشد و مرزها جهت‌دهی شود تا خروجی از فعالیت‌های قرآنی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حق‌شناس افزود: شاید امروز به لحاظ کسوت کارهای قرآنی چیزی کم نداشته باشیم؛ اما خروجی معین و مشخص نمی‌بینیم و باید جهت‌دهی انسجام‌بخش و ایجاد بستری که فعالیت‌ها نتیجه‌بخش باشد را داشته باشیم.