تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770907
شناسه : 3770907
تاریخ :
سطح حفاظتی تالاب شیبلو به پناهگاه حیات وحش ارتقاء می‌یابد اقتصاد ایران: ارومیه-مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از انجام اقدامات لازم برای ارتقا سطح تالاب شیبلو شهرستان پلدشت به مناطق چهارگانه تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید شهند در این زمینه گفت: در راستای ارتقا سطح حفاظتی عرصه‌های طبیعی استان، اقدامات و هماهنگی‌های لازم جهت ارتقا سطح تالاب شیبلو شهرستان پلدشت به پناهگاه حیات وحش انجام گرفته است و موضوع در شورای عالی محیط زیست کشور بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان صمت استان در خصوص ارتقا سطح حفاظتی این مناطق انجام گرفته است، افزود: پس از قرار گرفتن این تالاب در لیست مناطق چهارگانه تحت مدیریت، هر گونه بهره برداری در آنها با رعایت ضوابط محیط زیستی خواهد بود.

شهند با اشاره به اهمیت این تالاب به عنوان زیستگاه غاز پیشانی سفید کوچک، بیان کرد: هدف از افزایش سطح مناطق تحت مدیریت حفظ ذخایر ژنتیکی اعم از گیاهی و جانوری و چشم اندازهای طبیعی کشور برای این نسل و نسل‌های آتی است که بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همه آحاد جامعه در حفظ و نگهداری آنها مسئولیت قانونی دارند.

وی حفاظت مشارکتی را از رویکردهای اصلی سازمان در صیانت از مناطق تحت مدیریت عنوان کرد و گفت: این اداره کل آماده بهره گیری از ظرفیت جوامع محلی و دوستداران محیط زیست است تا در مناطق چهارگانه تحت مدیریت، حفاظت توأم با توسعه پایدار محقق شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یادآور شد: روند قانونی و مراحل تخصصی جهت ثبت دو تالاب دائمی شیبلو پلدشت و بورالان ماکو در لیست تالاب‌های بین المللی عضو کنوانسیون رامسر نیز در حال طی شدن است و با ثبت این دو تالاب، آذربایجان غربی تنها استان کشور خواهد بود که دارای ۸ تالاب بین المللی ثبت شده در کنوانسیون رامسر است.

تالاب شیبلو با مساحت ۳۴۲۸ هکتار و تالاب بورالان با مساحت ۲۵۰ هکتار در شهرستان‌های پلدشت و ماکو در شمال آذربایجان غربی قرار گرفته‌اند.