تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770897
شناسه : 3770897
تاریخ :
ضرورت تسریع در تعیین تکلیف استاندار جدید آذربایجان شرقی اقتصاد ایران: تبریز-امام جمعه تبریز بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف استاندار جدید آذربایجان شرقی تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: استاندار جدید باید دارای صفات عمومی از جمله متدین، مؤمن و انقلابی باشد و فردی مدافع و پایبند به ارزش‌های انقلابی باشد که این شرط عمومی است.

وی ادامه داد: استاندار جدید همچنین باید دارای امتیازات خاص و ویژه‌ای باشد و آن این است که حتماً استان را بشناسد چراکه این استان بزرگ و مهم صنعتی و معدنی، دارای نخبه‌های حوزوی و دانشگاهی و دارای ظرفیت‌های خاصی بوده که می‌تواند ایجاد تحول در استان حتی در کشور شود.

مطهری‌اصل با بیان اینکه استاندار جدید باید به حق و حقوق استان آشنا بوده و بتواند آنها را استیفا کند، تصریح کرد: استاندار آتی استان باید صادقانه به مردم خدمت کند کند و پرکار و پرتلاش همانند استاندار فقید شهید استان باشد.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه استانداری بحث سیاسی نیست بلکه بحث اجرا و کار است و گروه بندی مردم مناسب و زیبنده یک استاندار نیست.

وی ادامه داد: استاندار جدید باید فارغ از جناح‌بندی و مسائل سیاسی در استان کار و تلاش کرده و موجب پیشرفت تبریز و آذربایجان‌شرقی شود، والا اگر درگیر مسائل حزبی و گروهی شود یکسری مشکلات در تبریز آغاز خواهد شد.

مطهری‌اصل گفت: تغییرات مدیریتی در استان نباید با در نظر گرفتن مسائل سیاسی انجام شود بلکه باید افراد پرکار و پرتلاش، متخصص، انقلابی و متدین به ویژه در مسائل اجرای در رأس امور قرار گیرد.

خطیب امام جمعه تبریز بیان کرد: استاندار باید عقب ماندگی استان را از بین برده و در بخش‌های معدن، صنعت، کشاورزی، اشتغال و معضلات حاشیه‌نشینی تلاش کرده و مشکلات را حل کند.

وی بار دیگر تاکید بر اینکه استانداری محلی برای جناح‌بازی و کارهای سیاسی نیست، گفت: استانداری جایی برای کار و اجرا است، مردم از استاندار جدید انتظار دارند با پایبندی به ارزش‌های اسلام و انقلاب و شناخت کامل از استان عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند.

امام‌جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به گلایه‌مندی اصناف و کسبه از وضعیت نابسامان دست‌فروشان شهر گفت: بساط دست‌فروشان در مقابل مغازه‌ها کسب‌وکار اصناف را مختل کرده است، شهرداری باید برای ساماندهی آن اقدام جدی انجام دهند.

وی گفت: اصناف برای کسب‌وکار خود متحمل مالیات و عوارض هستند، این در حالی است که این مسئله برای دست‌فروشان وجود ندارد.

مطهری اصل با تقدیر خدمات شهرداری تبریز در آسفالت‌ریزی خیابان‌ها و معابر گفت: عدم هماهنگی بین شهرداری و فراجا در اجرای پروژه‌های عمرانی شهری باعث ایجاد ترافیک‌ها کلافه‌کننده می‌شود.

امام‌جمعه تبریز تأکید کرد: برای جلوگیری از بروز ترافیک‌های بی‌مورد دستگاه‌های خدمات‌رسان هماهنگ کار کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه‌های با اشاره به مناسبت‌های تقویمی و سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی گفت: مردم شهر تبریز به‌خاطر وجود علمای مجاهدی چون شهید آیت‌الله مدنی و شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی با آموزه‌های امام راحل و انقلاب شکوهمند اسلامی آشنا شدند و در این مسیر گام برداشتند، باید یاد و نام این شهدا فراموش نشود و رشادت‌های آنها به نسل جدید تبیین شود.

وی حضور گسترده در مراسم‌های بزرگداشت این شهدا را ضروری دانست و گفت: علمای مجاهد و فقیهان عالی‌مقام این منطقه حق بزرگی بر مردم دارند، خطبه‌های آتشین و معنوی شهید مدنی لرزه بر اندام بدخواهان اسلام و انقلاب می‌انداخت، چنانچه بعد از شهادت آیت‌الله مدنی حضرت امام خمینی (ره) فرمودند؛ با شهادت ایشان طومار منافقان به هم پیچید.

امام‌جمعه تبریز خاطرنشان کرد: برای ادای احترام و بزرگداشت یاد و نام شهید آیت‌الله مدنی روز سه‌شنبه در مراسمی که به این منظور منعقد خواهد شد مردم استان حضور باشکوه و گسترده خواهند داشت.

خطیب نمازجمعه تبریز در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب عفاف و حجاب در اماکن عمومی و با انتقاد از عدم رعایت شئون اسلامی از سوی برخی از افراد جامعه گفت: مردم مؤمن و نجیب ما در برابر برخی از بداخلاقی‌های اجتماعی افراد بدحجاب فعلاً سعه‌صدر دارند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه کاری نکنید صبر مردم مؤمن و خانواده شهدا لبریز شود افزود: مؤمنان شما بانوان بدحجاب را مادر، دختر و خواهر خود می‌دانند، کاری نکنید رفتارهای شما باعث بروز درگیری اجتماعی شود.

مطهری اصل تأکید کرد: افراد بی‌حجاب تذکر و امربه‌معروف مؤمنان را جدی بگیرند و مراقب رفتارهای اجتماعی خود باشند.