تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770894
شناسه : 3770894
تاریخ :
انقلاب ارزش‌ها را به جامعه می‌آورد اقتصاد ایران: اصفهان -امام جمعه موقت اصفهان گفت: پنج میلیون زائر امام رضا در سال جاری از برکات انقلاب اسلامی است چرا که انقلاب ارزش‌ها را به جامعه می‌آورد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمد محمودی در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته اصفهان، ضمن قدردانی از برپایی مراسم‌های عزا در ماه‌های محرم و صفر در استان اصفهان اظهار کرد: هیئات مذهبی، مداحان اهل‌بیت (ع) و خطبا با روشنگری و جهاد تبیین و جامعه را با جایگاه اهل‌بیت عصمت و طهارت آشنا کردند.

وی با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب علاقه به ساحت مقدس اهل‌بیت (ع) و حضور مردم برای زیارت این خاندان بسیار افزایش‌یافته است، ادامه داد: امسال بیش از ۲۱ میلیون نفر در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت کردند.

امام‌جمعه موقت اصفهان همچنین با اشاره به حضور پنج میلیونی مردم برای زیارت امام رضا (ع) در سالروز شهادت ایشان گفت: این زائران نیز از برکات انقلاب اسلامی است چرا که انقلاب ارزش‌ها را به جامعه می‌آورد.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند، حرم‌های ائمه و امامزادگان ما باید قطب فرهنگی شوند که شدند و آستان مقدس امام رضا (ع) در این زمینه برنامه‌های بسیار خوبی دارد.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به تغییر دولت با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب موانعی را برای رسیدن به آرمان‌ها و ارزش‌ها و رسیدن به قله بیان کردند که باعث کندی و عدم تحقق واقعیت می‌شود، افزود: باید انقلابی باشیم و هم انقلابی بمانیم، تصریح کرد: یکی از موانع، عدم باور به ظرفیت‌های درونی است که برخی زمزمه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما ظرفیت‌های بسیار بالایی داریم، یکی از این ظرفیت‌ها مردم مؤمن و متدین در خط عصمت و طهارت هستند که نسبت به اهل‌بیت و جایگاه آن بی‌تفاوت نیستند؛ این یک ظرفیت مهم است، ادامه داد: اعتماد به نسخه‌های بیگانگان یکی دیگر از موانع است، رهبر انقلاب بارها به مسؤولان در خصوص غفلت از دشمن و اعتماد به آنان، هشدار داده‌اند.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارشی را به شورای حکام آژانس داده که دوباره مساله را سیاسی کند و از آن طرف رئیس‌جمهور قول و قرار ملاقات داده است، افزود: مساله انرژی هسته‌ای سیاسی نیست بلکه فنی و حقوقی است و بر اساس قانون اقدام راهبردی که مجلس تصویب کرده است، پیش می‌رود و لاغیر.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی که در رأس آن ولی‌فقیه است قوانین و اصولی حاکم است که در مجلس تصویب شده است، اضافه کرد: مبارزه با فساد باید در اولویت کارها قرار بگیرد چرا که یکی دیگر از موانع مبارزه جدی با فساد است که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم سفارش کردند که اگر با آن مبارزه نشد یکی از چالش‌های اجتماعی است که به اهداف‌مان نمی‌رسیم و مردم هم نسبت به نظام و مسؤولان تغییر جهت خواهند داد.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به جنایات ۱۱ ماهه رژیم صهیونیستی در حمله به غزه گفت: جنایت‌های بسیاری را رقم زده و مردم معمولی و به‌ویژه کودکان را شهادت رسانده اما به هیچ‌کدام از اهدافش نرسیده است.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی سیلی و ضربه‌ای که باید از حزب‌الله و مقاومت بخورد را می‌خورد، با همه تلاش‌های مذبوحانه رژیم صهیونیستی در حال حاضر غرب آسیا در زیر چتر مقاومت است و نظم منطقه دیگر مطابق میل آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پیش نمی‌رود.