تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3770849
شناسه : 3770849
تاریخ :
پهپاد ۲۰۰ دلاری DJI Neo فیلم‌برداری 4K انجام می‌دهد و در کف دست جا می‌شود اقتصاد ایران: محصول جدید شرکت DJI با نام Neo سبک‌ترین پهپاد این شرکت است که کنترل و هدایت آن نیز به ساده‌ترین روش ممکن انجام می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سال ۲۰۱۹ شرکت DJI از پهپاد Mavic Mini به‌عنوان پهپادی کوچک و مناسب خلبان‌ها و فیلم‌برداران تازه‌کار رونمایی کرد و با توجه به اینکه امکان تصویربرداری در ارتفاع را فراهم می‌کرد، جایگزین خیلی خوبی برای گوشی های مناسب فیلم‌برداری محسوب می‌شد. از آن زمان تاکنون چندین نسخه از پهپاد Mini، هربار بهبودیافته‌تر و البته گران‌تر روانه‌ی بازار شده است. با افزایش هزینه‌ها و پیشرفت فنی در طول چند سال، ایده‌ی اصلی پهپاد Mini تاحدودی کم‌رنگ شد.

اکنون درخلال IFA 2024 شرکت DJI پهپاد جدیدی را با نام DJI Neo رونمایی کرده است که به‌دلیل ابعاد کوچکش به‌راحتی روی کفِ دست یک فرد بالغ جا می‌شود. به‌نقل‌از DJI، هدایت و کنترل پهپاد دی‌جی‌آی نِئو نیازی به یادگیری خلبانی ندارد و با زدن دکمه Mode روی پهپاد می‌توان یکی از الگوهای تصویربردای را انتخاب کرد تا پهپاد از کفِ دست کاربر بلند شود و فیلم یا عکس دلخواه او را ثبت کند و مجدد روی دست فرود بیاید.

 پهپاد DJI Neo مدل Combo از نمای سه‌رخ راست
 پهپاد DJI Neo مدل Combo از نمای بالا
 پهپاد DJI Neo مدل Combo از نمای رو به رو
باتری و کنترلر  پهپاد DJI Neo
اقلام داخل جعبه  پهپاد DJI Neo مدل Combo
کنترلر  پهپاد DJI Neo مدل Combo

روش دیگر هدایت و کنترل پهپاد Neo ازطریق فرمان صوتی انجام می‌شود. بدین‌ترتیب که گوشی به پهپاد متصل می‌شود و کاربر فرمان‌های صوتی را روی گوشی اعلام می‌کند. همچنین، امکان کنترل دستی پهپاد نیز وجود دارد و دستگاه با FPV و عینک مخصوص DJI نیز سازگاری لازم را دارد.

پهپاد Neo دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با حسگر ۱٫۲ اینچی مجهز به EIS دارد و امکان فیلم‌برداری با وضوح 4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه را برای ۴۰ دقیقه فراهم می‌کند که در فضای ذخیره‌سازی ۲۲ گیگابایتی‌اش ذخیره می‌شود. فیلم‌برداری با وضوح ۱۰۸۰p نیز توسط این پهپاد با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه انجام می‌شود.

انتقال فایل از  پهپاد DJI Neo به گوشی دردست کاربر

زمان پرواز مداوم پهپاد Neo از ۱۸ دقیقه فراتر نمی‌رود؛ بنابراین، ۴۰ دقیقه فیلم‌برداری در یک پرواز ممکن نیست، مگر اینکه مدل Combo را خریداری کنید که دو باتری اضافی دارد تا بدون نیاز به شارژ مجدد زمان‌ فیلم‌برداری به ۵۴ دقیقه برسد. پهپاد DJI نئو گیمبال تک‌محوری دارد و همین موضوع روی کاهش قیمت آن اثر مستقیم می‌گذارد.

مقاله‌های مرتبط
  • پهپاد یا کوادکوپتر چیست و هنگام خرید آن به چه نکاتی توجه کنیم
  • نپال از پهپادهای DJI برای جمع‌آوری زباله‌های کوهستانی استفاده می‌کند
  • حمل کالا به کوه اورست با پهپاد؛ شرکت DJI تاریخ‌ساز شد

یکی‌دیگر از ویژگی‌های جذاب پهپاد DJI Neo قابلیت دنبال‌کردن سوژه با کمک هوش مصنوعی است. بدین‌ترتیب، ولاگرها می‌توانند با راه‌اندازی پهپاد از روی کف دست، شروع به راه‌رفتن یا دوچرخه‌سواری کنند تا پهپاد آن‌ها را دنبال کند. حتی با کمک این قابلیت می‌توان تمرکز آن را روی صورت تنظیم کرد تا حین صحبت و حرکت فیلم‌برداری را انجام دهد.

پهپاد جدید DJI Neo با قیمت پایه ۱۹۹ دلار در بازار ایالات متحده برای پیش‌سفارش در وب‌سایت رسمی شرکت دردسترس قرار دارد و مدل Combo آن نیز با دو باتری اضافه برچسب قیمتی ۲۸۹ دلاری دارد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی کوچک‌ترین پهپاد حال‌ حاضر دنیا چیست؟