تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770838
شناسه : 3770838
تاریخ :
بازی‌های سیاسی آژانس نمی تواند ایران را از مسیر اصلی بازگرداند اقتصاد ایران: محلات- امام جمعه محلات گفت: بازی‌های سیاسی آژانس بین‌المللی نمی‌تواند ایران را از مسیر درستی که ترسیم کرده ، بازگرداند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ربانی در خطبه‌های نماز جمعه محلات، اظهار کرد: باید قدردان نعمت‌های الهی بوده و اجازه ندهیم با گناه، نعمات از ما دور شوند بلکه با اطاعت خدا، طلب تداوم نعمت‌های الهی را داشته باشیم.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه ربیع‌الاول و هجرت پیامبر ادامه داد: بسیاری از پیامبران الهی هجرت کرده‌اند و هجرت پیامبر از مکه به مدینه نیز مانند هجرت‌های پیامبران، برکات فراوانی به همراه داشته و باعث جهانی شدن اسلام شده است.

امام جمعه محلات، فضای باز مدینه را زمینه‌ساز توسعه اسلام دانست و افزود: هجرت پیامبر موجب تشکیل حکومت اسلامی در مدینه و ایجاد ارتش قدرتمند جهان اسلام در مدینه شد و باید اذعان کرد پیامبر در مدینه ضمن دعوت سران بسیاری از کشورها به اسلام، انسان‌های مؤمن و ارزشمندی را برای جهان اسلام تربیت و پرورش داد و هجرت زمینه تربیت انسان‌های مؤمن و باارزشی را فراهم کرد.

امام جمعه محلات با اشاره به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، تصریح کرد: آژانس در این گزارش اسیر بازی‌های سیاسی شده و دشمنان این نهاد بین‌المللی را ابزار سیاست‌بازی خود کرده‌اند، همچنین به کاهش تعهدات برجامی ایران اشاره شده است.

حجت الاسلام ربانی افزود: زمانی که نهادهای بین‌المللی به تعهدات خود عمل نکرده و هر بار با بهانه‌جویی تعهدات خود را کاهش می‌دهند، انتظار باقی ماندن ایران بر تعهدات خود، انتظار باطلی است.

وی گفت: در هر مرتبه بازرسی از تأسیسات هسته‌ای ایران، بسیاری از اطلاعات محرمانه کشور به اسرائیل برملا می‌شود که این اقدام اطلاعاتی خیانت بار آژانس موجب به شهادت رسیدن دانشمندان هسته‌ای ما شد.
وی گفت: گزارش اخیر نیز به توصیه صهیونیست‌ها و درخواست آمریکایی‌ها تنظیم شده است که آژانس به عنوان یک نهاد فنی و حقوقی بین‌المللی مانند برخی از سازمان‌های بین‌المللی به ابزاری در دست استکبار جهانی تبدیل شده است.

نهادهای بین‌المللی دردی از مردم مظلوم غزه دوا نمی‌کنند

امام جمعه محلات با اشاره به جلسات متعدد و بی‌نتیجه شورای امنیت در مورد جنایات اسرائیل در غزه، اظهار کرد: نهادهای بین‌المللی دردی از مردم غزه را درمان نمی‌کنند، این نهادها با فعالیت‌های سیاسی، ابزاری در دست استکبار جهانی هستند.

ربانی ادامه داد: با فضاسازی‌های آژانس ایران به مسیر قبلی و به توافق یک‌طرفه باز نخواهد گشت به ویژه با تعیین خطوط قرمز از جانب رهبری و قانون مجلس، این اتفاق امکانپذیر نخواهد بود، این بازی‌های سیاسی نمی‌تواند ایران را از مسیر درست در پیش گرفته شده بازگرداند.

وی با اشاره به اقدامات نظامی صهیونیست‌ها در کرانه باختری، افزود: اعلام آمادگی مردم کرانه باختری برای عملیات گسترده علیه صهیونیست‌ها از نتایج این اقدامات است و صهیونیست‌ها این اقدام را انجام دادند تا با پیش‌دستی مانع قیام مردم شوند و این مورد توجه باشد توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری، افزایش اشغالگری و نابودی تشکیلات خودگردان است از دیگر اهداف اسرائیل است.

وی افزود: ناکامی اسرائیل در غزه از جمله آزادی اسرا، افزایش دامنه اعتراضات در شهرهای اسرائیل در نتیجه جنگ‌طلبی نتانیاهو، استعفای مقامات نظامی و اطلاعاتی اسرائیل ناشی از اختلاف شدید در بین مسئولان این رژیم، کشته شدن چند اسیر اسرائیلی در غزه و مشکلات شدید اقتصادی شرایطی است که در اسرائیل حاکم شده و از عوامل جنایت‌های اسرائیل در کرانه باختری است.

امام جمعه محلات با اشاره به بی‌تفاوتی و کم‌کاری نهادهای بین‌المللی در توقف جنگ غزه، تصریح کرد: نتانیاهو ادامه حیات خود را در ادامه آتش جنگ می‌بیند از این رو با سنگ‌اندازی اجازه پیشبرد مذاکرات و توقف جنگ و جنایت‌ها را نمی‌دهد اگرچه بسیاری از کشورهای منطقه به دنبال توقف جنگ هستند اما چون آمریکا و اسرائیل توقف جنگ را به نفع صهیونیست‌ها نمی‌دانند، اجازه نمی‌دهند مذاکرات به سرانجام برسد.