تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770835
شناسه : 3770835
تاریخ :
آموزش و پرورش نقش انسان سازی را در جامعه ایفا می‌کند اقتصاد ایران: لاهرود- امام جمعه بخش لاهرود گفت: آموزش و پرورش در جامعه نقش مهم انسان سازی و تربیت نسل آینده را برعهده دارد که باید این نقش را به خوبی ایفا کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه لاهرود در محل مصلای امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) اظهار کرد: در حلول ماه ربیع الاول بهترین کار خیر مسئله ازدواج و کمک به ازدواج جوانان است و همه باید در تحقق مسئله اساسی و بنیادی که بقا و دوام جامعه است، همت و تلاش کنند.

وی افزود: امروز دشمنان به دنبال کم رنگ کردن اصالت و نقش مادری در جامعه است که یک هشدار جدی برای مسئولان تلقی می‌شود.

امام جمعه لاهرود آمار پایین دانش آموزان را در مدارس یادآور شد و بیان کرد: در آستانه بازگشایی مدارس آمار پایین دانش آموزان هشدار جدی است که در این باب هم مسئولان امر، مجلس و دولت و مسئولین فرهنگی همفکری، تعامل، هماهنگی و همت بیشتر داشته باشند

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه نیروی جوان و نوجوان عامل موفقیت و سرمایه بزرگ یک جامعه است، افزود: آموزش و پرورش اصلی ترین رکن جامعه بوده که پیشرفت و تحول یک جامعه با این نهاد مقدس است بنابراین با کمبود دانش آموزان این مسئله مختل می‌شود و به هدف نهایی خود نمی‌رسد.

وی گفت: آموزش و پرورش می‌تواند سبک زندگی، آداب، سواد رسانه‌ای، مهارت‌های زندگی، رفع شبهات و … را به نحو شایسته انجام دهد.

امام جمعه لاهرود تصریح کرد: ۱۶ میلیون نفر دانش آموز و یک میلیون نفر معلم و کارکنان آموزش و پرورش داریم که یک ظرفیت بزرگی است تا برای همه مسائل کار کنیم چرا که آینده مملکت با اینها رقم می‌خورد.

حجت الاسلام صفری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز اقدام پست، شنیع، غیرانسانی، حرام و غیرقانونی سفیر استرالیا در ایران را محکوم کرد و افزود: این اقدام نوعی آبروریزی انسانیت است که مسئولان وزارت امور خارجه باید این سفیر را اخراج و جدی برخورد کنند که هدف آنها بیشتر شدن حرامزادگی در جامعه و زیر پاگذاشتن همه فضائل و مسائل اخلاقی است.

وی ادامه داد: ترویج همجنس گرایی در تمام ادیان الهی حرام و غیرقانونی است که این مسئله را نباید شوخی بگیریم.

امام جمعه لاهرود ادامه داد: فرو پاشی و شکست رژیم منحوس، خبیث و پلید صهیونیستی نزدیک شده و قریب ۱۱ ماه است اینها با این ادعای جهانی شدن و تسلط بر جهان نتوانستند از عهده یک گروه کوچک بربیایند.

حجت الاسلام صفری افزود: آنها خودشان به این مسئله اذعان می‌کنند و روز بروز اعتراضات و اختلافات داخلی بیشتر می‌شود و به امید خدا با دستان خودشان نابود و بشریت در آرامش خواهند بود.