تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3770831
شناسه : 3770831
تاریخ :
پایان عصر برانکو و کی‌روش؟ هر دو دشمن شکست خوردند! اقتصاد ایران: شکست سنگین چین در مقدماتی جام جهانی سبب شده بار دیگر شیوه کاری برانکو زیر سوال برود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرورزشی: برانکو ایوانکوویچ و چین، دور نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را با شکست ۷ بر صفر برابر ژاپن شروع کردند تا همین ابتدای کار یک افتضاح بزرگ به بار بیاید. هرچند کسی از تیم بدون استعداد و رو به زوال چین توقع ندارد که بتواند یکی از بهترین تیم‌های قاره را به راحتی شکست دهد اما باخت با این تعداد گل هم قطعا یک لکه سیاه پررنگ در کارنامه مربی است که در کشورمان به نام پروفسور می‌شناسیم. برانکو که اولین صعود راحت ایران به جام جهانی را رقم زد و معمار دوران طلایی پرسپولیس لقب گرفته، پس از ترک ایران روزهای خوشی را تجربه نکرده و انگار باید به فکر بازنشستگی باشد.

به یاد بیاورید چند سال قبل که اوج دوران درگیری و شاید حتی دشمنی کارلوس کیروش سرمربی وقت تیم ملی و برانکو ایوانکوویچ سرمربی وقت پرسپولیس بود، طرفداران فوتبال دو دسته شده بودند و هرکس با دلایل مختلف از یکی از این دو چهره حمایت می‌کردند. اکنون مدت‌هاست هردو کشورمان را ترک کرده‌اند و هر بار هم صحبت از بازگشتشان مطرح شده اما بعید است این اتفاق رخ دهد. جدای از این مسائل، انگار نفرین ترک ایران گریبان این مربیان را هم گرفته و پس از رفتن از اینجا، روزهای خوبی را سپری نکردند. کیروش که از هدایت کلمبیا و مصر برکنار شد و پس از کسب نتایج ضعیف با تیم ملی ایران در جام جهانی به قطر رفت و از آنجا هم اخراج شد، این روزها بدون تیم است. برانکو هم از الاهلی کنار گذاشته شد، سپس راهش را از نیمکت عمان جدا کرد و حالا هم که به شدت در چین تحت فشار است.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد هردو این مربیان که فارغ از حواشی هرکدام تاثیرات مثبتی در فوتبال ایران به جای گذاشتند، در هشتمین دهه زندگی‌شان دیگر به انتهای دوران حرفه‌ای نزدیک شدند و انگار باید عصر برانکو – کیروش را تمام شده بدانیم.