تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770829
شناسه : 3770829
تاریخ :
شاهرودی‌ها در پذیرایی از زائران رضوی سرآمد هستند اقتصاد ایران: شاهرود- امام جمعه شاهرود مردم این شهرستان را در پذیرایی از زائران امام هشتم و اربعین، سرآمد برشمرد و گفت: برپایی موکب‌ها اقدامی شایسته برای کاهش تصادفات و ایجاد استراحتگاه برای مسافران است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلی مدرسه قلعه بابیان اینکه مردم این شهرستان در پذیرایی از زائران اربعین و بارگاه امام هشتم شیعیان سرآمد هستند، ابراز داشت: موکب‌ها طی این ایام برقرار و خدمات خوبی به زائران ارائه شده است.

وی بابیان اینکه مردم شهرستان شاهرود همواره آئین‌های مذهبی را به خوبی برگزار کردند، افزود: ایجاد موکب‌ها و فراهم کردن مکانی برای استراحت زائران ضمن تعظیم به شعائر دینی در پیشگیری از تصادفات نیز مؤثر است.

امام جمعه شاهرود بابیان اینکه تکریم زائران در همه ایام سال باید مد نظر مسئولان مربوطه قرار گیرد، ابراز داشت: از شهروندان نیز انتظار می‌رود در برخورد با زائران انصاف در کسب و کار و محل اسکان داشته باشند.

امینی به سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام و آغاز امامت ولی عصر نیز اشاره و بابیان اینکه باید مراقب انحراف از راه اسلام بود، تصریح کرد: در این دوره باید مقدمات ظهور را فراهم و با انحراف‌های دینی با جدیت مقابله شود.

وی هفدهم شهریور ماه را نقطه عطف در پیروزی انقلاب برشمرد و افزود: شهادت مظلومانه جمعی از مردم در این روز باعث شد تا جمع بی‌شماری در مبارزان علیه رژیم پهلوی همراه شوند.