تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770825
شناسه : 3770825
تاریخ :
انتقاد از گستاخی سفیر استرالیا/موظف به مقابله با تفکر غرب هستیم اقتصاد ایران: شیراز- امام جمعه شیراز با تاکید بر لزوم حفظ بنیان خانواده گفت: همه موظف به مقابله با تفکر دنیای غرب که بنیان خانواده را هدف قرار داد و خواهان ترویج بی‌حجابی و همجنسگرایی درجامعه است،هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌اله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز با اشاره به اهمیت مبحث خانواده، به سوره مبارکه هود اشاره کرد و گفت: خداوند در ۱۴ جای قرآن کریم به داستان حضرت لوط اشاره کرده که سوره مبارکه هود یکی از آنها است.

وی افزود: گناه بزرگ قوم لوط این بود که مسیر طبیعی تشکیل خانواده و تولید نسل و رشد اجتماعی بشر را کنار گذاشته و به یک انحراف بزرگ و همجنس گرایی مبتلا شده بودند.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: به تعبیر امروز در ادبیات جامعه شناسان، در قوم لوط خانواده فروپاشیده شد، خانواده که از ازدواج یک مرد با یک زن در چهارچوب شرعی و قانونی شکل می‌گیرد و سپس صاحب فرزند می‌شوند و نسل ادامه پیدا می‌کند در قوم لوط از هم پاشید. فروپاشیدگی خانواده، خود به خود جامعه و تمدن را از بین می‌برد، همانند سرطان که در یک بدن سلول‌ها را از بین می‌برد و نهایتاً کل بدن از بین می‌رود جامعه‌ای که خانواده را از دست می‌دهد، سلول بنیادی جامعه از دست می‌رود و همانند سرطان همه جامعه را دربرمی‌گیرد و نابود می‌کند.

وی افزود: این وضعیتی است که بشر ممکن است به آن مبتلا شود، در گذشته تاریخ دیده‌ایم و وضعیت امروز جهان را ببینید، چند روز پیش مشاهده کردید که سفیر کشور استرالیا در کشور ما اقدام بسیار زشتی انجام داد و عکسی گرفته شد که تبلیغ همجنس گرایی را می‌کرد. در دنیا چه خبر است؟ بعضی اوقات شعار زیاد دادیم اما فرصت تفکر در مورد این شعارها را به خود نمی‌دهیم، در دنیا چه شده است؟ چرا ما مرگ بر سر می‌دهیم؟ باید به این موضوعات فکر کنیم.

آیت‌الله دژکام در ادامه با بیان اینکه متأسفانه دنیای لیبرال دموکراسی به اسم آزادی آمد و هرگونه رابطه جنسی را مجاز شمرد در حالی که قرآن کریم می‌فرماید که حرام است و یهودی‌ها و مسیحی‌ها نیز حرام داشتند، گفت: به بهانه آزادی گفتند، همه حرام‌ها را گفتند بردارید، خودشان می‌دانند که این آزادی چه بر سرشان می‌آورد اما مثل معتادی که می‌داند مواد مخدر بد است اما استفاده می‌کند! امروز جامعه شناسان و فیلسوفان غربی می‌دانند این اتفاق برای جامعه آنها سم است اما متأسفانه باز هم مرتکب می‌شوند. کار به جایی رسیده است که طرف به عنوان سفیر به کشور مسلمان می‌آید و در فضای مجازی در مورد همجنس گرایی می‌نویسد و وقتی او را فرا می‌خوانند می‌گوید می‌خواستیم خوش بگذرانیم! چه شده است که بشر به نقطه‌ای رسیده است که اگر شما پای کار دین نایستید همه‌چیز را نابود می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز رسالت ایرانی جماعت این نیست که بنشینیم و خیال کنیم فقط شهر و دیار ما مهم است؛ بله، شهر مهم است اما چیزی که نابود می‌شود، همه ارزش‌های اخلاقی و دینی در دنیا است.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنانش گفت: فکر غربی هر چیزی را مجاز می‌داند و ارتباط انسان و حیوان برای آنها طبیعی است و چه کنیم که اگر نگوییم به این بیماری‌ها مبتلا می‌شویم، کسانی که به اسم آزادی در کوچه و خیابان‌ها حرکت‌هایی در بی حجابی انجام می‌دهند حواسشان باشد که تیشه بر ریشه خود می‌زنند و انحرافاتی که قوم لوط و تمدن غربی رواج می‌دهد، اجرا می‌کنند.

وی تاکید کرد: همه مردم موظف هستند به هر شکلی که می‌توانند با این نوع تفکر و نگاه مقابله کنند چراکه این نگاه خلاف دین و سیاست‌های کلی است که رهبر معظم فرموده، خلاف عرف و عادت و انسانیت ایرانیان در طول تاریخ بوده و هست و باید با آن مقابله شود، کوتاه آمدن هرکدام از ما و دستگاه‌هایی که نقش مستقیم دارند، بخشودنی نیست.

دژکام افزود: چه شده که سفیر کشوری در ایران فکر کند اینجا همه بی خیال هستند، کسانی که مسئولیت دارند در این زمینه‌ها، به هوش بیایند و اقدام مناسب خود را انجام دهند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: همه جریان‌های باورمند به خدا و پیامبر (ص) و قرآن و اهل بیت (ع) امروز باید ید واحده باشند در مقابل هجوم همه جانبه ای که دشمنان علیه من و شما ایجاد کردند، جنگ همانطور که گفتیم و شنیدیم جنگ ترکیبی است و دشمن در همه عرصه‌های نظامی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و … به میدان کارزار آمده و ما با توکل بر خدا پیروز خواهیم شد و وحدت همه جریان‌ها و توکل بر خدا رمز پیروزی است.