تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770815
شناسه : 3770815
تاریخ :
جذب ۵۰ درصدی جوانان بومی استان بوشهر در پارس جنوبی محقق شود اقتصاد ایران: بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: انتظار می‌رود که مصوبه جذب ۵۰ درصدی جوانان بومی استان بوشهر در پارس جنوبی محقق شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تسلیت شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام و تبریک ولادت و امامت حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: از مسئولان دستگاه‌های اجرایی عرصه‌های مختلف استان بوشهر که در هفته دولت زحمت کشیدند قدردانی می‌شود.

وی از همکاری مردم استان بوشهر در صرفه‌جویی آب و برق قدردانی کرد و افزود: مردم استان بوشهر با وجود گرمای شدید در مصرف آب و برق صرفه‌جویی قابل توجهی کردند و ناترازی را به حداقل رساندند که درخور تحسین و سپاس است.

امام جمعه بوشهر با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول از همه دست‌اندرکاران و تلاشگران در عرصه خدمات دینی و فرهنگی در ۲ ماه محرم و صفر قدردانی کرد و گفت: بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در پیش‌رو داریم که در این عرصه نیازهای خانواده‌های مستمند برای آماده‌سازی دانش‌آموزان جلوه می‌کند.

لزوم حل مشکلات دانش‌آموزان نیازمند

وی با تأکید بر توجه افراد خیر و نیکوکار برای حل مشکلات دانش‌آموزان خانواده‌های نیازمند اضافه کرد: همه کسانیکه اهل کارهای خیر و نیکوکاری هستند به خانواده‌های نیازمند در سال تحصیلی جدید کمک کنند تا فرزندان آنان با شرایط مناسب به مدرسه بروند و تحصیل کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری تأکید کرد: از همه نهادهای حمایتی، خیرین، اقشار مختلف مردم تقاضا می‌شود به هر شکل به دانش‌آموزان نیازمند کمک کنند.

مشکل سند مالکیت خارگ برطرف شود

امام جمعه بوشهر با قدردانی از سفر رئیس قوه قضائیه به بوشهر خاطرنشان کرد: در این سفر مشکل ۷۰ ساله سند مالکیت منطقه آبپخش استان بوشهر و مسائل بسیاری از فضاهای دیگر برطرف شد و امید می‌رود مشکل سند مالکیت مردم جزیره خارگ به‌زودی برطرف شود تا مردم این جزیره به حق خود دست یابند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، با قدردانی از استاندار، رئیس کل دادگستری، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک و دیگر دست‌اندرکاران در عرصه رسیدگی به حل مشکلات مردم گفت: این وحدت، دلسوزی و نگاه خدمت به مردم موجب اقتدار حکمرانی اسلامی است.

صفایی‌بوشهری‌، مردم‌داری، خدمت به مردم و تحقق مطالبات مردم را اساس دانست و تأکید کرد: هدف حکمرانی اسلامی خدمت به مردم در راستای رشد عبودیت الهی نکته بسیار مهم است.

لزوم توجه به اشتغال جوانان بومی

وی به موضوع برگزاری آزمون استخدامی در مراکز صنعتی به ویژه صنایع و شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت پرداخت و تصریح کرد: قبلاً چند بار تذکر داده و برخی موارد برطرف شده است و بخش آزمون استخدامی مجموعه یاد شده قرار بود در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر برگزار شود و نیروهای بومی این استان دارای اولویت ویژه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه یک بار این آزمون استخدامی در بوشهر برگزار شد که جای سپاس و قدردانی دارد گفت: آزمون اخیر بنا است در خارج از استان بوشهر برگزار شود، توصیه جدی این بوده که وقتی شما می‌خواهید جوانان استان بوشهر درون مراکز صنعتی استان استخدام کنید چرا باید آزمون آن خارج از این استان برگزار شود.

وی یکی از مصوبات هیئت دولت را جذب حداقل ۵۰ درصد نیروهای بومی استان بوشهر در مراکز صنعتی این استان اعلام و خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه و اختصاص سهمیه اشتغال جوانان بومی، در ضریب استخدام باید به‌صورت ویژه جوانان استان بوشهر مورد توجه قرار بگیرند.

حق مردم استان بوشهر لحاظ شود

امام جمعه بوشهر از مسئولان وزارت نفت در مرکز و استان بوشهر، درخواست کرد پیرامون این نکات نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: همانگونه که استان‌های دیگر نظام استخدامی و شیوه برگزاری آزمون به شکل فوق‌العاده خاصی است، جوانان استان بوشهر شرکت کننده در آزمون دیگر استان‌ها از مزایای ویژه بهره‌مند نیستند، به هیچ صورت منع نمی‌شود این آزمون‌ها در دیگر استان‌ها نباشد ولی نیاز است توجه ویژه‌ای به جوانان استان بوشهر شود، از جهت راهبردی که مردم بومی بکارگیری شوند به سبب جغرافیای صنعت، زیستی و دیگر موارد به نفع صنعت است.

آیت‌الله صفایی بوشهری اضافه کرد: برگزاری آزمون استخدامی در مراکز صنعتی صنایع و شرکت‌های وابسته به وزارت نفت در استان بوشهر تقاضای مردم این استان است که پیگیری مسئولان برای این مهم یک ضرورت محسوب می‌شود.

صفایی‌بوشهری با اشاره به مصوبات دانشگاه‌ها در زمینه کاهش سهمیه دانشجویی و رشته‌های مختلف استان بوشهر گفت: از وزارت علوم تقاضا می‌شود هم سهم دانشجویی دانشگاه‌های استان بوشهر به ویژه پیام نور رشد مناسب از لحاظ نرخ جمعیت داشته باشد و هم اینکه رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها مورد نیاز صنایع استان کاهش داده نشود و به ویژه رشته‌های مهندسی از جمله مهندسی انرژی افزایش داده شود.