تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770796
شناسه : 3770796
تاریخ :
القای امید در جامعه رویکرد مسوولان باشد اقتصاد ایران: زنجان-امام جمعه زنجان گفت: القای امید در جامعه باید یکی از رویکردهای اصلی و جدی مسوولان باشد؛ چرا که بدون داشتن امید نمی‌توان انگیزه‌ای برای کسب موفقیت داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با بیان اینکه یکی از راه‌های کسب موفقیت، ایجاد انگیزه در آحاد جامعه است که این موضوه با القای امید در جامعه محقق می‌شود، گفت: از همین رو دشمن در تلاش است تا ناامیدی را در جامعه القا کند که در همین راستا مسوولان باید تلاش وافری در راستای القای امید به مردم داشته باشند.

وی با یادآوری ایام و مناسبت‌های پیش رو، به سالروز صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: یکی از مولفه‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نگاه امیدوارانه به آینده است و این بدان معنی است که آنچه تا به امروز توانسته ملت ایران را در برابر همه سختی‌ها استوار نگه دارد، برخورداری از این نگاه و امید به آینده است.

خطیب نماز جمعه زنجان در ادامه با اشاره به اینکه تاریخ گواه جنایت‌هایی است که استکبار و دولت‌های اشغالگر بر سر ملت ایران آوردند، اظهار کرد: یکی از همین جنایت‌ها در دوران جنگ جهانی و در جریان اشغال ایران توسط انگلیس رخ داد که منجر به ایجاد قحطی شد تا شاهد جان باختن تقریباً نیمی از جمعیت ایران باشیم و بی‌تردید این رخداد به واسطه بی‌کفایتی حاکمان وقت باوجود اعلام بی‌طرفی ایران در این جنگ بود.

آیت‌الله خاتمی همچنین با یادآوری روز ۱۷ شهریورماه سال ۱۳۵۷، از این رو به عنون یکی از روزهای خون‌بار دوران مبارزات انقلاب یاد کرد و گفت: روز ۱۸ شهریورماه نیز به روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی موسوم است که در همین راستا شاهد اقدامات بسیار ارزشمند نهضت سوادآموری هستیم اما معتقدیم وجود جمعیت ۳ درصد بی‌سواد در کشور نیز نباید باشد.

امام جمعه زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول، خاطرنشان کرد: این روز را باید آغاز امامت امام عصر (عج) بدانیم، امامتی که منجر به رفع ظلم از جهان و پایان استبداد منجر خواهد شد.