تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770787
شناسه : 3770787
تاریخ :
همگان برای عبور کشور از چالش ها تلاش کنند اقتصاد ایران: قم- امام جمعه قم گفت: همگان باید برای الگو شدن کشور و نظام جمهوری اسلامی و برای عبور از چالش‌ها با امید و استفاده از ظرفیت‌ها تلاش کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به اتمام ایام عزاداری محرم و صفر گفت: از مردم ایران اسلامی که دو ماه برای امام حسین علیه السلام و یاران شهیدش عزاداری کردند و همچنین از سخنرانان مداحان و مسوولین هیات‌های مذهبی و همه نهادهایی که در زمینه تامین امنیت مراسم‌ها تلاش کردند تشکر می‌کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به سالگرد ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ گفت: در این روز بر اساس اسناد موجود ۴۰۰۰ نفر به شهادت و تعداد زیادی از مردم تهران در میدان ژاله زخمی شدند و امروز ما به برکت خون هزاران تن از شهدای ۱۷ شهریور، شهدای دفاع مقدس، امنیت، سلامت و همچنین شهدای مدافع حرم در اینجا حضور داریم.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آینده روشنی را برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی پیش بینی می کنیم و نباید نگران آینده انقلاب بود چرا که هم عقبه و هم آینده انقلاب اسلامی مستحکم است و به فرموده رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم این انقلاب به عصر ظهور متصل خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: همگان باید برای الگو شدن کشور و نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند و با امید و با استفاده از ظرفیت‌ها برای عبور از چالش‌ها تلاش کنیم.

خطیب جمعه قم با اشاره به برخی از مشکلات کشور بیان کرد: در زمینه کمبود آب مشکلاتی در کشور وجود دارد که در این راستا جامعه باید حداکثر صرفه جویی در مصرف بهینه آب را داشته باشد.

وی عنوان کرد: بهره برداری از آب در بخش های مختلف از جمله شرب و کشاورزی باید حساب شده باشد و امروز شاهدیم که برخی از کشورهای منطقه با بهره گیری از دستگاه های آب شیرین کن از آب دریا برای آشامیدن و کشاورزی استفاده می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود بر رسیدگی به تالاب های کشور و جلوگیری از خشک شدن آنان تاکید کرد و گفت: دریاچه ارومیه و زاینده رود روزی آب دارند و روزی دیگر خشک هستند که برای حل این مشکل باید اقدامات بنیادین صورت گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطبه های خود گفت: مشکلاتی همانند ناترازی انرژی، بانک ها، مسایل صندوق های بازنشستگی، کسری بودجه دولت، تورم و گرانی از مشکلات امروز کشور است که باید دولت چهاردهم آنان را مورد بررسی قرار دهد و برای حل آنان تلاش کند.

وی در خصوص ناترازی انرژی در کشور نیز گفت: در سالهای گذشته در این حوزه باید اقداماتی صورت می گرفت که به هر دلیل عملیاتی نشد که این امر موجب بروز ناترازی انرژی در کشور شده است.

امام جمعه قم، جایگاه ایران در تولید نفت و گاز را رتبه نخست دنیا برشمرد و گفت: باید از ظرفیت های طبیعی کشور نیز به نحو احسن استفاده شود.

وی با بیان اینکه منابع مورد نیاز برای سرمایه گذاری باید فراهم شود گفت: برای رشد اقتصادی نیازمند ۲۰۰ میلیارد دلار هستیم که ۱۰۰ میلیارد دلار آن می تواند از منابع موجود طبیعی کشور و همچنین از بخش صرفه جویی انرژی تامین شود.

آیت الله حسینی بوشهری با محکوم کردن ادامه جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم بی دفاع غزه گفت: در طی ۱۱ ماه گذشته خرابی های ناشی از حمله رژیم صهیونیستی به غزه بیش از خرابی های بم شیمیایی به هیروشیما است که امیدواریم مردمان مظلوم فلسطین در این نبرد به پیروزی نهایی برسند.