تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770782
شناسه : 3770782
تاریخ :
پارازیت‌ها مردم برخی محله‌های کنگان را نگران کرده است اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه کنگان گفت: پارازیت‌ها مردم برخی محله‌های کنگان را نگران کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره به گلایه مندی برخی شهروندان کنگانی از عدم آنتن دهی و پارازیت در شبکه‌های داخلی گفت: مسئولان مربوطه این مشکل را که شهروندان در برخی محله‌ها مدت زمان زیادی است با آن مواجه اند برطرف کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون چندین بار این مسئله از تریبون نماز جمعه اعلام شده است عنوان کرد: مردم نگران اند عدم حل مشکل موجب روی آوردن برخی خانواده‌ها به ماهواره شود.

انتقاد از کاهش پذیرش در پیام‌نور

خطیب جمعه کنگان به مسئله کاهش سهمیه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور اشاره و تاکید کرد: مسئولان امر به جای افزایش ظرفیت و توسعه رشته‌ها و پذیرش بیشتر اقدام به کاهش سهمیه پذیرش دانشجو نموده اند که این مسئله قابل قبول نیست.

محمودی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سالروز هجرت پیامبر مکرم اسلام از مکه به مدینه گفت: هجرت نبی مکرم اسلام از مکه به مدینه از مهمترین حوادث تاریخ و مبدا تاریخ مسلمانان است.

وی در همین ارتباط به هجرت امام رئوف حضرت رضا علیه السلام نیز گریزی زد و عنوان نمود: یکی از حکمت‌های هجرت خورشید هشتم گسترش تشیع و اشاعه معارف امام شناسی بود و اگر امروز در سراسر ایران اسلامی امامزادگان به تعبیر رهبری قطب فرهنگی و پایگاه عشق ورزیدن به اهلبیت علیهم السلام اند از آثار هجرت امام رضا علیه السلام است.

امام جمعه کنگان با گرامیداشت شهدای قیام خونین ۱۷ شهریور و تاکید بر بزرگداشت این مناسبت‌ها گفت: بیداری مردم و به اوج رسیدن انقلاب از ثمرات قیام ۱۷ شهریور بود.

محمودی با نکوداشت یاد و خاطره عالم و مجاهد بزرگ و نستوه مرحوم آیت الله طالقانی و بیان خدمات و تلاش‌های آن مرد بزرگ در حوزه دین و فرهنگی بیان داشت: به تعبیر امام امت او برای اسلام به منزله ابوذر زمان بود و زبان گویای او چون شمشیر مالک اشتر برنده و کوبنده بود و به تعبیر رهبری معظم انقلاب صفا و صداقت از ویژگی‌های آن عالم عامل و امام جمعه انقلابی بود.

سیاسی کاری آژانس بین المللی هسته‌ای

وی با گرامیداشت سالروز شهادت دومین شهید محراب حضرت آیت الله مدنی و بیان جایگاه و ارزش و تأثیرگذاری آن مجاهد شهید افزود: از افتخارات شهرستان کنگان میزبانی از شهید آیت الله مدنی بود و با آمدن آن شهید والامقام روحیه جهادی و انقلابی در مردم منطقه اوج گرفت.

خطیب جمعه کنگان با تسلیت شهادت آقا امام حسن عسکری علیه السلام و تبریک آغاز امامت حضرت ولیعصر ارواحنافداه گفت: ربیع هم ماه میلاد نبی خاتم و امام جعفر صادق علیه السلام و آغاز امامت رسمی امیرالمومنین علی علیه السلام بعد از رحلت نبی مکرم است (گرچه امیرالمومنی در غدیر توسط پیامبر و از جانب خدا معرفی شد) و هم آغاز تاجگذاری و امامت حضرت امام زمان (عج) است که باید جشن‌ها باشکوه برگزار شود اما هر نوع شادی باید در چارچوب دین باشد.

محمودی با اشاره به سیاسی کاری آژانس بین المللی هسته‌ای و تکرار بیراهه‌های قبلی گفت: به فضل الهی در ایران اسلامی دولت و ملت یک صدا با تبعیت از گفتمان مقام معظم رهبری در برابر هرگونه فشار و زور ایستادگی خواهند کرد.

تقدیر از مواکب شهرستان کنگان در مسیر پیاده روی زوار رضوی در مشهدالرضا (علیه السلام)، تجلیل از مجاهدت‌های رزمندگان اسلام در دوران ۸ سال دفاع مقدس و تحلیلی بر جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم بود.