تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3770768
شناسه : 3770768
تاریخ :
مسکو:تحریم رسانه‌های روسیه افول لیبرال دموکراسی است اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه روسیه اقدام دولت آمریکا در تحریم رسانه‌های روسیه را نشانه افول لیبرال دموکراسی دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اقدام دولت آمریکا در تحریم رسانه‌های روسیه به بهانه دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری را نشانه افول نظام لیبرال دموکراسی توصیف کرد.

 آمریکا روز چهارشنبه علیه دو نفر از کارکنان شبکه روسیه‌ای «راشاتودی» اعلام جرم کرده و سردبیران ارشد این رسانه دولتی روسیه را هدف تحریم قرار داد. آمریکا این رسانه روسیه‌ای را به تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا متهم کرده است.

ماریک گارلند، دادستان کل آمریکا علاوه بر این اعلام کرده که 32 دامنه اینترنتی که بخشی از کارزار ادعایی روسیه برای دخالت در انتخابات آمریکا بوده‌اند را توقیف کرده است.

ماریا زاخارووا گفت: «پاسخ داده خواهد شد.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با رسانه روسی ریانووستی تاکید کرد: «ما هشدار می‌دهیم که تلاش برای اخراج روزنامه‌نگاران روس از خاک ایالات متحده، ایجاد شرایط کاری غیرقابل قبول برای آنها یا هرگونه دیگر از مانع‌تراشی از جمله از طریق ابزارهای ویزا به مبنایی برای اقدامات تلافی‌جویانه متقارن یا غیرمتقارن علیه رسانه‌های آمریکایی تبدیل خواهد شد.»

زاخارووا در بخش دیگری از سخنانش گفت: «وقتی که مسئولان آمریکایی به این روش‌های ابتدایی برای اثرگذاشتن بر نظر رأی‌دهندگانشان متوسل می‌شوند این به معنی افول لیبرال دموکراسی آنها است.»

انتهای پیام/