تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3770764
شناسه : 3770764
تاریخ :
لنوو سه لپ‌تاپ اسنپدراگون ایکس با قیمت زیر ۹۰۰ دلار معرفی کرد اقتصاد ایران: لنوو سه لپ‌تاپ جدید با پردازنده‌ی کم‌مصرف و ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ایکس پلاس کوالکام معرفی کرد که همگی با برچسب زیر ۹۰۰ دلار عرضه می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مجموعه تراشه‌های اسنپدراگون ایکس کوالکام منجر به ظهور نسل جدیدی از لپ‌تاپ‌های باریک و سبک مبتنی‌بر ویندوز شده است، اما تاکنون هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانسته‌اند به‌طور کامل زیر خط قیمتی ۱۰۰۰ دلار نفوذ کنند؛ محدوده‌ای که برای بسیاری از خریداران بسیار ایدئال به‌نظر می‌رسد. اکنون نسخه‌ی ۸ هسته‌ای جدیدی از پردازنده اسنپدراگون ایکس پلاس با هدف کاهش هزینه‌ها بدون تأثیر روی عمر باتری یا ویژگی‌های رفاهی کاربر معرفی شده است و لنوو یکی از اولین شرکت‌هایی محسوب می‌شود که لپ‌تاپ‌هایی با این سیستم-روی-چیپ (SoC) جدید رونمایی کرده است.

لنوو از سه دستگاه جدید مبتنی‌بر سیستم‌عامل ویندوز آرم پرده برداشت که همگی قیمتی در حدود ۹۰۰ دلار یا کمتر دارند. دو مدل از سری IdeaPad شباهت‌هایی به لپ‌تاپ محبوب لنوو Yoga Slim 7x نسل ۹ دارند، اما درقالب محصولی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر ارائه می‌شوند. همچنین ThinkBook جدیدی وجود دارد که با تمرکز بر امنیت بهبودیافته و قابلیت‌های مدیریت از راه‌دور برای کسب‌وکارهای کوچک طراحی شده است؛ جالب اینکه این مدل، مقرون‌به‌صرفه‌ترین لپ‌تاپ در کل خط تولید جدید Snapdragon X Plus به‌شمار می‌رود.

لنوو IdeaPad 5x 14 نسل ۹

اولین دستگاه مجهز به اسنپدراگون ایکس پلاس که لنوو در نمایشگاه IFA 2024 معرفی کرد، IdeaPad 5x 14 2-in-1 نام دارد. این محصول میان‌رده از نمایشگر ۱۴ اینچی بهره می‌برد و هدفش برقراری تعادل بین ویژگی‌ها و هزینه است. لپ تاپ لنوو با ضخامت حدود ۱۷٫۵ میلی‌متر و وزن ۱٫۵ کیلوگرم، نسبتاً باریک و سبک محسوب می‌شود و از نمایشگر OLED روشن و با دقت رنگ بالا و پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای جدید مبتنی‌بر ARM بهره می‌برد و از ویژگی‌های هوش مصنوعی کوپایلت پلاس پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ لنوو IdeaPad 5x 14 نسل ۹
Lenovo

به‌گفته‌ی لنوو، IdeaPad 5x 14 2-in-1 گواهینامه‌ی نظامی MIL-STD-810H دارد که از مقاومت بالای آن خبر می‌دهد. این محصول به حسگر اثر انگشت، وای‌فای ۷، بلوتوث ۵٫۳ و مجموعه‌ی قابل قبولی از پورت‌ها شامل درگاه USB Type-C 3.2 Gen 2 با DisplayPort 1.4 و Power Delivery، دو پورت USB Type-A، پورت HDMI 2.1، اسلات کارت microSD و جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا مجهز شده است.

IdeaPad 5x 14 2-in-1 با لولای ۳۶۰ درجه و نمایشگر چندلمسی کامل با پشتیبانی از قلم اکتیو، طراحی چندکاره ارائه می‌دهد. مطمئناً این جذاب‌ترین لپ‌تاپ لنوو نیست، اما باتوجه‌به قیمتی که دارد جذب به‌نظر می‌رسد. انتظار داریم لنوو IdeaPad 5x 14 2-in-1 نسل ۹ در اکتبر ۲۰۲۴ (مهر و آبان ۱۴۰۳) روانه‌ی بازارهای جهانی شود. قیمت لپ تاپ مذکور از ۸۴۹ دلار شروع می‌شود.

لنوو IdeaPad Slim 5x 14 نسل ۹

IdeaPad Slim 5x 14 نسل ۹ از تراشه‌ی اسنپدراگون ایکس پلاس، نمایشگر ۱۴ اینچی OLED، درگاه USB Type-C 3.2 Gen 2 با DisplayPort 1.4 و Power Delivery، دو پورت USB Type-A، پورت HDMI 2.1، اسلات کارت microSD و جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا، استاندارد MIL-STD-810H، وای‌فای ۷ و همان زبان طراحی کلی سری ideaPad جدید لنوو بهره می‌برد. البته این لپ‌تاپ نسبت‌به IdeaPad 5x 14 نسل ۹ رم بیشتر، وزن و ضخامت کمتری دارد.

لپ تاپ لنوو  IdeaPad Slim 5x 14 نسل ۹
Lenovo

IdeaPad Slim 5x 14 نسل ۹ از ویژگی‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد و به واحد پردازش عصبی (NPU) قدرتمند Snapdragon X Plus مجهز شده است و درنتیجه ویژگی‌های هوش مصنوعی ویندوز ۱۱ و مجموعه‌ی نرم‌افزاری اختصاصی لنوو را دردسترس کاربران قرار می‌دهد.

مقالات مرتبط:
  • لنوو پنج لپ‌تاپ با پردازنده AMD و برچسب‌های قیمتی مختلف رونمایی کرد
  • این لپ‌تاپ ۱۴ اینچی تینک‌پد لنوو فقط ۹۸۰ گرم وزن دارد

بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف IdeaPad Slim 5x این است که به‌راحتی در آمریکای شمالی قابل خریداری نخواهد بود. این مدل از لپ تاپ لنوو به‌طور انحصاری در اروپا، خاورمیانه و آسیا و با قیمت ۸۹۹ یورو عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود تا پایان سپتامبر (شهریور و مهر ۱۴۰۳) دردسترس قرار گیرد.

لنوو ThinkBook 16 نسل ۷

لنوو ThinkBook 16 نسل ۷، لپ‌تاپ بزرگ ۱۶ اینچی با مجموعه‌ای از ویژگی‌های امنیتی و مدیریت از راه‌دور سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، از جمله Microsoft Pluton، پردازنده‌ی امنیتی پیشرفته CPU-to-cloud تعبیه‌شده در اسنپدراگون ایکس پلاس و سیستم‌عامل پیش‌فرض ویندوز ۱۱ پرو عرضه می‌شود.

لپ تاپ لنوو  ThinkBook 16 نسل ۷
Lenovo

لپ‌تاپ ThinkBook 16 نسل ۷ با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD، طراحی بادوام با ضخامت کمتر از ۱۷ میلی‌متر و باتری عظیم ۸۴ وات‌ساعته به‌فروش می‌رسد. شگفت‌انگیزترین نکته درمورد دستگاه مذکور این است که هنگام عرضه در اکتبر ۲۰۲۴ (مهر و آبان ۱۴۰۳)، با قیمت پایه‌ی ۷۵۰ دلار به‌دست مشتریان خواهد رسید.

نسل هفتم ThinkBook 16، پیشرفته‌ترین یا گران‌ترین لپ‌تاپ تجاری لنوو نیست، اما برای کسب‌وکارهای کوچک و شرکت‌هایی که به‌دنبال تجهیز ناوگان بزرگی از کارمندان با لپ‌تاپ‌های قابل‌اعتماد و بدون دردسر هستند، بسیار جذاب خواهد بود. دستگاه مذکور از نمایشگر IPS LCD با حداکثر روشنایی ۳۵۰ نیت بهره می‌برد که یکی از دلایل کاهش قیمت آن محسوب می‌شود.