تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770742
شناسه : 3770742
تاریخ :
خدمت به زائران امام رضا(ع) سعادت همکاری با امام رئوف است اقتصاد ایران: مشهد- امام جمعه مشهد گفت: عزیزانی که مهمانداری مهمانان امام رضا علیه‌السلام را عهده دار شدند، این بالاترین سعادت بود که هم زائر، و هم خادم امام رئوف باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته ۱۶ شهریور ماه که در حرم امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، با اشاره به حضور میلیونی زائران در ایام پایانی ماه صفر، اظهار کرد: از عزیزان تلاش‌گر و خادمان آستان قدس رضوی که در این روزها با بسیج امکانات و برنامه‌ریزی میزبانی شایسته‌ای از زائران علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام داشتند، تشکر می‌کنم.

امام جمعه مشهد به حضور موکب‌های خدمت از دیگر شهرها نیز اشاره کرد و ادامه داد: عزیزانی این افتخار را پیدا کردند از شهرستان‌های دور و نزدیک در این راه موکب زدند و مهمانداری مهمانان امام رضا علیه‌السلام را عهده دار شدند، این بالاترین سعادت بود که هم زائر، و هم خادم امام رئوف باشند.

وی با بیان این‌که مهمانداری مهمانداری امام رضا علیه‌السلام خصوصیتی دارد که در واقع یک نوع همکاری با خود حضرت محسوب می‌شود، به روایتی از «بزنتی» در مورد پذیرایی امام رضا علیه‌السلام از مهمان خود اشاره و ابراز کرد: حضرت رضا علیه‌السلام در مهمانداری از مهمانانشان حساسیتی داشتند که حتمأ خودشان از مهمان پذیرایی کنند.

کشتار ۱۷ شهریور و تسریع در سقوط نظام ستمشاهی

علم الهدی با اشاره به سالروز واقعه ۱۷ شهریور، افزود: ۱۷ شهریور یک نقطه عطف در جریان سیر انقلاب مقدس اسلامی و رسیدنش به نهایت پیروزی بود که وقتی صورت گرفت و جلادان شاه آن کشتار عجیب را به راه انداختند، در واقع هم شکست نظام شاهی نزدیک شد و هم انقلاب سرعت بیشتری به خود گرفت.

امام جمعه مشهد، کشتار مردم در ۱۷ شهریور را جنایتی کم‌نظیر توصیف کرد و گفت: معمولأ در چنین موقعیت‌هایی، جلادان شاه با اسلحه در مقابل مردم قرار می‌گرفتند و مردم با دست خالی و سینه خشک در مقابل آنان مقاومت می‌کردند اما ۱۷ شهریور این طور نبود.

وی تصریح کرد: در واقعه ۱۷ شهریور، «اویسی» ملعون سوار هلیکوپتر شد و با مسلسل از بالا مردم را به رگبار می‌بست، عده زیادی که حتی ممکن بود در جریان این حرکت نبوده و رهگذر بودند نیز به شهادت رسیدند؛ تمام مسیر خیابان ۱۷ شهریور از میدان ژاله تا ۱۷ شهریور جنوبی را با کشتار مردم تخلیه کردند، مردم به کوچه‌های اطراف فرار کرده بودند که جلادان شاه سر هر کوچه کمین کرده و مردم را هدف گلوله قرار می‌دادند.

جنایت رژیم شاه در «جمعه سیاه»

علم الهدی با بیان این‌که امام خمینی آن زمان در فرانسه بودند و این روز را «جمعه سیاه» نام گذاشتند، خاطرنشان کرد: جریان ۱۷ شهریور و حضور مردم ثابت می‌کند اساس این انقلاب، بینش اسلامی، ایمان به خدا و ایمان به انقلاب و امام راحل بوده است.

امام جمعه مشهد به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص شکل گیری انقلاب اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌هایشان فرمودند «اصلی‌ترین تشکیل دهنده نظام، عبارت است از اسلام‌گرایی و تکیه بر مبانی مستحکم اسلامی و قرآنی، خیلی‌ها از این حقیقت بسیار مؤثر غفلت کردند اما راز پیش‌روی انقلاب در این نکته بود»، این فرمایش رهبری است که مردم دینشان را خواستند و انقلاب کردند.

حفاظت از انگیزه دینی مردم در انقلاب اسلامی

وی متذکر شد: این مسئله‌ای است که باید هم ملت، هم دولت، هم مجلس و هم قوه قضائیه این حقیقت را در نظر داشته باشند که محور این انقلاب، اسلام‌گرایی و ایمان مردم بوده که باید از آن حفاظت و حراست کنند.

علم الهدی مقابله با فساد و منکرات را یک وظیفه برای کارگزاران نظام توصیف کرد و ادامه داد: توسعه فساد در جامعه سبب کند شدن مسیر رشد جامعه و مخل در خدمت رسانی دولت‌ها به مردم است.

امام جمعه مشهد مقدس ضمن توجه دادن دولت نسبت به حمایت برخی افراد با تفکرات و گرایش‌های خاص از دولت، عنوان کرد: خوشبختانه لایحه عفاف و حجاب به مصوبه عفاف و حجاب تبدیل شد و شورای نگهبان نیز آن را تصویب کرد که امیدواریم با ابلاغ و اجرای این مصوبه، آثار مثبت آن را در جامعه شاهد باشیم.