تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770735
شناسه : 3770735
تاریخ :
اجاره یا خرید مسکن برای زوج‌های جوان دشتستان سخت شده است اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه دشتستان گفت: اجاره یا خرید مسکن در شهرستان برای بسیاری از زوج‌های جوان ناممکن است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسن مصلح در نماز جمعه برازجان با اشاره به هشتم ربیع الاول شهادت امام حسن عسکری (ع) بیان کرد: عصر نورانی امامت امام عسکری (ع) با اینکه کوتاه‌ترین دوران امامت ائمه هدی علیهم السلام بود یک ویژگی منحصر به فرد داشت و آن، زمان انتقال «عصر حضور» به «عصر غیبت» بود.

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین راهبرد دوران ۶ ساله امامت آن حضرت، برنامه‌ریزی دقیق در خصوص استقرار، بسط و تحقق کامل فرهنگ مهدویت بود. به همین جهت در بیانات آن امام بزرگوار روایات متعدد گفتمان‌ساز این فرهنگ مشهود است.

امام جمعه دشتستان خاطرنشان کرد: اگر ما توجّه داشته باشیم تمام اعمالی که انجام می‌دهیم، هر صبح و شام یا هر هفته خدمت امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف ارائه می‌شود، تأثیر بسیار بالایی در سازندگی ما خواهد داشت.

وی افزود: اگر همواره به این حقیقت توجّه داشته باشیم که ریز و درشت سخنانی که می‌گوئیم، تمام نگاه‌هایی که به مکان‌ها و اشخاص می‌اندازیم، هر گامی که برمی‌داریم و هر حرکتی که در پنهان یا آشکارا انجام می‌دهیم، و حتی نیت‌هایی که می‌کنیم، همه و همه در محضر مولا و سرورمان قرار می‌گیرد، به طور مسلّم، رفتار و گفتار ما تغییر خواهد یافت

مصلح تصریح کرد: در اندیشه رهبر انقلاب اسلامی آنچه به عنوان موانع اعم از درونی و بیرونی، باعث کندی یا عدم تحقق دولت اسلامی می‌شود، از موانع نشأت می‌گیرد.

وی ادامه داد: مهمترین موانع بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب شامل سستی بینش و ایمان اسلامی و انقلابی، عدم باور به ظرفیت‌های درونی، اعتماد به نسخه‌های بیگانگان، غفلت از دشمن و اعتماد به آن، دنیازدگی و اشرافی‌گری، کم‌کاری و کم‌انگیزگی و عدم مبارزه جدی با فساد است.

امام جمعه دشتستان افزود: در سر راه انسان موانع وجود دارد. اساساً همین وجود مانع است که به تلاش انسان معنا و حقیقت معنوی می‌بخشد و اسمش می‌شود جهاد؛ والا اگر مانع نبود، جهاد معنی نداشت جهاد یعنی جد و جهد همراه با زحمت و چالش با موانع

لزوم تحقق برنامه‌های طرح جوانی جمعیت

وی با اشاره به واقعه خونین ۱۷ شهریور اضافه کرد: قتل عام مردم تهران در ۱۷ شهریور، در میدان ژاله (شهدا)، یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌آید. کشتار بی‌رحمانه مردم در آن روز تجلی واقعی رژیمی بود که سعی می‌کرد با فریبکاری از خود چهره‌ای صلح دوست، آزادی خواه و مخالف با مفاسد بسازد.

مصلح تاکید کرد: واقعه خونین ۱۷ شهریور نقطه پایانی بود بر حیات رژیم ستمکار پهلوی که بیش از چند ماهی پس از آن حادثه دوام نیاورد.

وی تاکید کرد: با توجه به تصویب و ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی مجلس و دولت، در این قانون مقرر شده به خانواده‌های دارای ۳ و ۴ فرزند واجد شرایط، زمین رایگان اعطا شود و همچنین بانک‌ها به تناسب تعداد فرزندان وام و تسهیلات در اختیار خانواده‌ها قرار دهند.

امام جمعه دشتستان ادامه داد: متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بی اطلاع هستند و کسانی هم که اقدام کردند از روند اجرایی این قانون از جمله ارائه تسهیلات و اعطای زمین رایگان و پرداخت وام بسیار گله مند هستند که مدتهاست در نوبت زمین و وام هستند ولی هنوز موفق به دریافت آن نشده اند.

وی گفت: ما با بحران جدی و قیمت‌های بالای خرید و اجاره مسکن مواجه هستیم به گونه‌ای که اجاره یا خرید مسکن در شهرستان برای بسیاری از زوج‌های جوان ناممکن است.

مصلح اضافه کرد: از دستگاه‌های ذی ربط از جمله فرمانداری، مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن و دستگاه قضائی و دادستان محترم تقاضا داریم مطالبات خانواده‌ها را در این خصوص به صورت جدی پیگیری کنند و پرونده‌های مرتبط با مسکن و زمین را در اولویت رسیدگی قرار دهند.