تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770727
شناسه : 3770727
تاریخ :
لزوم پاسداری از عزت و عظمت کشور در مجامع بین المللی اقتصاد ایران: ساری-امام جمعه موقت ساری با اشاره انتظارات از دولت، پاسداری از عزت و عظمت کشور در سطح بین المللی و تبعیت از رهبری را از جمله انتظارات بیان کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسین شفیعی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تاکید بر رعایت و بهره‌گیری تقوای الهی توجه به تقوا را سبب رستگاری دانست.

وی با اشاره به سفره با برکت معنوی و مادی محرم و صفر افزود: در این ماه‌ها مجالس و محافل زیادی در مناطق مختلف جهان و کشور و استان برپا شده است نعمت بزرگ بود و باید شکر آن را به جا آوریم.

وی از دست‌اندرکاران مجالس و محافل مذهبی تقدیر کرد و گفت: باید فیوضات معنایی کسب شده در این ماه‌ها را حفظ کنیم و آن را از بین نبریم و ارمغان‌های بلند برآمده از دل عزاداری‌های محرم و سفر را حفظ کنیم.

ربیع بهار ماه‌ها است

امام جمعه موقت ساری حلول ماه مبارک ربیع را تبریک گفت و افزود: این ماه بهار ماه‌ها محسوب می‌شود و برکات رحمت خداوند در آن هویدا است و ولادت پیامبر اکرم صلی الله به عنوان برترین شخصیت در این ماه واقع شده است از این رو باید آداب ماه ربیع را حفظ کنیم.

حجت الاسلام شفیعی به حادثه بزرگ لیله المبیت اشاره و اضافه کرد: این حادثه یک عظمت استثنایی در زندگی امیرالمومنین علیه السلام است و هجرت نبوی از دیگر حوادث ماه ربیع است.

امام جمعه موقت ساری به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم تحلیف رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: موفقیت دولت دید توفیق همه مردم محسوب می‌شود زیرا ما مطیع رهبری هستیم و حمایت از دولت‌ها وظیفه خود می‌دانیم.

امام جمعه موقت ساری با تقدیر از رئیس جمهور مبنی بر انتخاب و معرفی دو وزیر از استان مازندران گفت: امیدواریم نمایندگان استان و وزرا مازندرانی دست به دست هم دهند و بتوانند مشکلات استان را رفع کنند.

انتظارات از رئیس جمهور

وی افزود: از رئیس جمهور انتظار داریم پاسدار عزت و عظمت ملت ایران اسلامی در مجامع بین‌المللی باشند و در سطح منطقه نیست همراهی و همدلی با نیروهای مقاومت و حزب الله را ادامه بدهند زیرا پناه جبهه مقاومت جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه وفاق ملی به شقاق ملی تبدیل نشود، تصریح کرد: دیگران می‌خواهند این وفاق به شکاف تبدیل شود و باید در این زمینه مراقبت و مواظبت به خرج داد.

امام جمعه موقت ساری همچنین به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره و خواستار توجه برنامه‌ریزی مناسب برای حل مشکلات فراروی شد.

حجت الاسلام شفیعی با بیان این که برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی غیر فعال و راکد هستند، افزود: کشاورزان باغداران نیز با مسائل و مشکلات زیادی روبرو هستند که باید برای رفع آن برنامه‌ریزی شود زیر مازندران به صنایع تبدیلی نیاز دارد و شعار فایده ندارد.

امام جمعه موقت ساری با گرامیداشت واقعه ۱۷ شهریور آن را سکویی برای انقلاب دانست و گفت: شهدای این حادثه تاریخی را تقدیر و تجلیل می‌کنیم.