تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3770715
شناسه : 3770715
تاریخ :
تلگرام بعد از دستگیری دوروف میان‌داری و مدیریت بر پیام‌های خصوصی را آغاز می‌کند اقتصاد ایران: به‌نظر می‌رسد تلگرام پس‌از دستگیری دوروف نظارت بیشتری روی محتواهای منتشرشده در پلتفرم خود خواهد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

تلگرام در سکوت خبری بخش‌هایی از صفحه‌ی پرسش‌های متداول خود را که در آن ادعا می‌شد چت‌های خصوصی از درخواست‌های نظارتی در امان هستند، حذف کرده است؛ تغییری که تقریباً دو هفته پس از دستگیری پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، در فرانسه، به اتهام «تسهیل فعالیت‌های مجرمانه» رخ می‌دهد.

دوروف امروز در اولین بیانیه‌ای که پس از دستگیری خود صادر کرد وعده داد که تلگرام نظارت دقیق‌تری بر محتواهای منتشر شده در پلتفرم خود داشته باشد. تغییری قابل‌توجه در لحن دوروف دیده می‌شود، چراکه او پیش‌تر گفته بود «هیچ‌چیز برای پنهان کردن ندارد.»

دوروف در بیانیه‌اش نوشت: «افزایش ناگهانی تعداد کاربران تلگرام به ۹۵۰ میلیون نفر، مشکلاتی را ایجاد کرد که سوءاستفاده از پلتفرم ما را برای مجرمان آسان‌تر کرد. به همین دلیل، هدف شخصی من این بود که اطمینان حاصل کنم در این زمینه پیشرفت قابل‌توجهی خواهیم داشت. ما درحال‌حاضر این روند را در داخل شروع کرده‌ایم و خیلی زود جزئیات بیشتری در مورد پیشرفتمان با شما به‌اشتراک خواهم گذاشت.»

مقالات مرتبط
  • ماجرای دستگیری پاول دورف؛ «ناجی آزادی بیان» در بند
  • روسیه: مدیرعامل تلگرام قربانی استقلال خودش شده است

برخی از تغییرات تلگرام به‌نظر می‌رسد که از همین حالا آغاز شده‌اند. صفحه‌ی پرسش‌های متداول در ۲۴ ساعت گذشته تغییر کرده است؛ از جمله پاسخ به سؤالی با این عنوان: «چگونه محتوای غیرقانونی در تلگرام را حذف کنم؟» تا تاریخ ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور)، پاسخ تلگرام به سوال این بود: «تمام چت‌های خصوصی و گروهی تلگرام خصوصی هستند. ما هیچ درخواستی را در رابطه با آن‌ها پردازش نمی‌کنیم.»

در زمان نگارش این مقاله، پاسخ بالا حذف و با پاسخ جدیدی جایگزین شده است: «همه‌ی نسخه‌های تلگرام دارای دکمه‌‌ای به‌نام گزارش (Report) هستند که به شما امکان می‌دهند با چند کلیک، محتوای غیرقانونی را علامت‌گذاری کنید.»