تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3770711
شناسه : 3770711
تاریخ :
آلمان تنها خدمات کنسولی مورد تأیید طالبان را می‌پذیرد اقتصاد ایران: رسانه‌های آلمانی گزارش دادند این کشور درخواست طالبان برای بی‌اعتبار کردن خدمات نمایندگی‌های تحت کنترل دیپلمات‌های نظام جمهوریت در برلین و بن را پذیرفته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های آلمانی گزارش دادند وزارت خارجه این کشور درخواست طالبان را برای بی‌اعتبار کردن خدمات سفارت و کنسولگری تحت کنترل دیپلمات‌های نظام جمهوریت در برلین و بن پذیرفته است.

بر اساس گزارش «دویچه‌وله»، برلین طی یک اطلاعیه رسمی خطاب به وزارت خارجه حکومت طالبان محدود شدن خدمات به کنسولگری افغانستان در مونیخ را که با طالبان همکاری دارد، پذیرفته است.

این گزارش افزود طالبان همچنین این درخواست را داشته که کنسولگری افغانستان در مونیخ به تمام افغان‌های مقیم اروپا خدمات کنسولی ارائه کند که مورد موافقت دولت آلمان قرار نگرفته است.

منابع پیش از این گفته بودنددولت آلمان به سفارت افغانستان در برلین و کنسولگری این کشور در بُن تا هفته آینده مهلت داده تا یا با حکومت طالبان تعامل کنند و یا این نمایندگی‌ها را تعطیل نمایند.

به گفته منابع، هدف از این فشارها فراهم کردن زمینه اخراج پناهجویان افغانی است که درخواست پناهندگی‌شان در آلمان رد شده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه حکومت طالبان، سفارت‌های افغانستان در اسپانیا، هلند، بلغارستان و جمهوری چک و نیز کنسولگری افغانستان در مونیخ آلمان در هماهنگی با این وزارت کار می‌کنند‌ و خدمات کنسولی و سایر اسناد آن‌ها قابل پذیرش کابل است.

انتهای پیام/