تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3770694
شناسه : 3770694
تاریخ :
فواید درمانی و شگفت انگیز آلو برای سلامتی اقتصاد ایران: آلو یک میوه خوشمزه کم کالری با ویتامین‌ها و مینرال های متنوع، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها است. اگر آلو خشک باشد، کالری و فیبرش بیشتر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مهر: آلو یک میوه خوشمزه کم کالری با ویتامین‌ها و مینرال های متنوع، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها است. اگر آلو خشک باشد، کالری و فیبرش بیشتر است.

یک متخصص طب ایرانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در خصوص خواص میوه آلو، توضیحاتی داد.

مریم تقوی شیرازی گفت: آلو میوه‌ای تابستانی است که انواع و رنگ‌های متعددی دارد. بعضی سبز، زرد یا سیاه و گاهی هم سرخ می‌شوند. ریز و درشت دارد. طعمش ترش، شیرین و یا ملس است.

وی افزود: طبع آلو در منابع طب ایرانی که به نام اجاص آمده است، بر حسب میزان ترشی آن متفاوت ذکر شده است. آلوی رسیده شیرین طبع سرد و تر ملایمی دارد. اما هر چه ترش‌تر شود، سردی آن بیشتر می‌شود.

تقوی ادامه داد: آلو به ملین بودن معروف است. تازه آبدارش، اثر لینت بخشی بیشتری دارد. آلو حرارت بدن را کم می‌کند. تب و تشنگی، گرمازدگی و التهاب و خارش پوست را تسکین می‌دهد، به خصوص اگر قبل از غذا مصرف شود.

وی افزود: هر چه آلو شیرین‌تر باشد، ملین بهتری می‌شود و هر چه ترش‌تر شود، التهاب و گرمی را بیشتر کنترل می‌کند.

این متخصص طب ایرانی گفت: اگر معده و گوارش سرد باشد، مثلاً ترش کند، کندی هضم غذا داشته باشد و نفخ کند، آلو بهتر است با آب و عسل یا گلقند مصرف شود.

وی افزود: آلو اگر با شکر به صورت شربت پخته شود، ملین بی آزاری می‌شود که حتی اگر سرفه هم داشته باشید، ترشی اش اذیت نمی‌کند و سینه را هم نرم می‌کند.

تقوی گفت: آلو یک میوه خوشمزه کم کالری با ویتامین‌ها و مینرال های متنوع، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها است. اگر آلو خشک باشد، کالری و فیبرش بیشتر است. فیبری که در آلو است علاوه بر اینکه حرکت روده‌ها را تسهیل می‌کند، قند و چربی خون را نیز تنظیم می‌کند.

وی افزود: کار جالب دیگر آلو، جلوگیری از پوکی استخوان است. افزودن این میوه پرخاصیت به انواع غذاها مثل خورش، آش و سالاد، طعم آنها را دلچسب تر می‌کند. لواشک‌ها و پاستیل‌های خانگی با آلو می‌تواند جایگزین مناسبی بر تنقلات صنعتی و کم خاصیت برای کودکان باشد. ‌