تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770686
شناسه : 3770686
تاریخ :
۲۷۰ کیلومتر از جاده‌های روستایی دلفان خاکی است اقتصاد ایران: خرم‌آباد - نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس با بیان اینکه ۲۷۰ کیلومتر از جاده‌های روستایی دلفان خاکی است، بر لزوم ورود فوری راهداری برای حل این مشکل تأکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین محمدی امروز جمعه در بازدید از روستاهای بخش «اتیوند» و «کاکاوند» شهرستان دلفان با انتقاد از وضعیت اسفناک محورهای روستایی این شهرستان، اظهار داشت: از هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی و عشایری این شهرستان ۲۷۰ کیلومتر محور روستایی و ۱۰۰ کیلومتر محور عشایری به‌صورت خاکی و مال‌رو هستند.

وی گفت: متأسفانه نبود راه دسترسی مناسب مشکلات متعددی را برای روستاهای شهرستان به وجود آورده، شرایط زندگی را برای آنها سخت و زمینه مهاجرت این قشر به مرکز شهر را هموار می‌کند، این موضوع نیز عواقب اجتماعی و اقتصادی ناگواری را نیز به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد محورهای روستایی شهرستان دلفان نیاز به روکش آسفالت دارند، بیان داشت: باتوجه‌به سردسیر و کوهستانی بودن منطقه می‌بایست به‌صورت اضطراری و در راستای جلوگیری از تخریب بیشتر جاده‌های روستایی، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به حل این مشکل اساسی که از خواسته‌های اساسی و مطالبات به حق مردم منطقه است اقدامات فوری را انجام دهد.

محمدی با اشاره به اینکه بخش‌های محروم «اتیوند» و «کاکاوند» شهرستان دلفان با ۲۴۰ روستا فاقد اکیپ راهداری است، افزود: حتی یک دستگاه برای این دو بخش به‌صورت اختصاصی وجود ندارد که باتوجه‌به کوهستانی بودن این مناطق هر ساله و به‌ویژه در فصل بارش برف ارتباط اکثر روستاهای این دو بخش با مرکز شهرستان قطع می‌شود، ضرورت اختصاص اکیپ‌های راهداری به‌صورت دائم در این مناطق احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از رأی اعتماد وزیر راه و شهرسازی تمامی موضوعات مربوط به محورهای اصلی و روستایی و همچنین موضوع مسکن دو شهرستان دلفان و سلسله با خانم دکتر صادق مطرح شده است، ادامه داد: امیدواریم ایشان نسبت به وضعیت موجود در این حوزه انتخابیه که همواره حافظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های آن بوده آمد دستور ویژه‌ای را برای حل آن صادر کنند.

بنابراین گزارش، شهرستان دلفان با دو هزار و ۷۴۰ کیلومترمربع مساحت دارای چهار بخش مرکزی، «اتیوند»، «کاکاوند» و «خاوه» است که دارای ۵۳۶ روستا (۴۴۶ روستای آن دارای سکنه و مابقی به‌صورت فصلی) بوده و با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان لرستان و در همسایگی دو استان کرمانشاه و همدان قرار دارد.