تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770675
شناسه : 3770675
تاریخ :
شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور سال آینده تکمیل می شود اقتصاد ایران: ارومیه- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تا شهریورماه سال آینده شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور به صورت کامل به بهره برداری می رسد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو شهبازی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از ۴ طرح جهاد کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته، اظهار کرد: شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور تحت عنوان کرم آباد ۱ در سطح یکهزار و ۵۰۰ هکتار، قیقاج در سطح یکهزار و ۳۵۵ هکتار، نازک ۱ و ۲ در سطح یک هزار و ۷۰۰ هکتار و بابا احمد در سطح ۴۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی محدوده طرح در شهرستان‌های پلدشت، چایپاره و چالدران استان آذربایجان غربی از سال ۱۳۹۵ عملیات اجرایی آنها آغاز شده بود که امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی بهره برداری از این پروژه‌ها به صورت رسمی آغاز می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: بهره برداران ۲۷ روستای تحت پوشش شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در قالب ۴ تعاونی تولید از مزایای اجرای این طرح در شهرستان‌های مذکور بهره مند می‌شوند.

شهبازی ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر یکهزار و ۱۷۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سرمایه گذاری و هزینه شده است.