تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3770668
شناسه : 3770668
تاریخ :
منابع آب و خاک‌ کشور باید حفاظت شود/لزوم استفاده از دانش بنیان اقتصاد ایران: ارومیه- وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر لزوم استفاده از دانش بنیان و تکنولوژی در بخش کشاورزی بر ضرورت حفاظت از منابع آبی و خاکی تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا نوری پیش از ظهر پنجشنبه در آئین بهره برداری از ۴ پروژه آبیاری و زهکشی در پلدشت، افزود: حفاظت از منابع آبی و خاکی کشور ضروری بوده و این امر با استفاده از دانش، علم و فناوری و همچنین ترویج این موارد محقق می‌شود.

وی اظهار کرد: ما موظف هستیم امنیت غذایی کشور و معیشت و سفره‌های هموطنان را تأمین کنیم و آن را تداوم و بهبود ببخشیم و با استفاده بهینه از منابع موجود در راستای افزایش تولید حرکت کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در این مسیر لازم است از ظرفیت تمامی تشکل‌ها، کشاورزان و مردم استفاده شود چرا که کشاورزان در میدان و صحنه عمل همواره حضور دارند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: موضوع مصرف بهینه آب و استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و جلوگیری از اسراف آب جزو اولویت‌های دولت چهاردهم در حوزه کشاورزی است.

نوری با تاکید بر اینکه موضوع مصرف بهینه آب مورد تاکید رهبر انقلاب نیز است، خاطر نشان کرد: باید به سمت سیستم‌های نوین آبیاری و آبیاری زیر سطحی حرکت کرده و تجهیز اراضی به این نوع آبیاری در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هدف دولت تأمین امنیت غذایی مردم است، اظهار کرد: دولت مکلف است با استفاده بهینه از منابع آبی تولید را افزایش دهد.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: باید به سمتی حرکت کنیم که در عین حفاظت و مراقبت از منابع خاکی و آبی تولید را نیز افزایش داده و امنیت غذایی مردم را نیز تأمین کرد.

وی ادامه داد: دولت چهاردهم با شعار وفاق ملی کار خود را شروع کرده و همه تلاش خود را در جهت رسیدن به اهداف مدنظر رهبری و اسناد بالادستی به کار گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی به همراه جمعی از مسؤولان آذربایجان غربی برای حضور در آئین بهره برداری از پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی مجهز به آبیاری‌های نوین به پلدشت سفر کرده است.