تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3770641
شناسه : 3770641
تاریخ :
این جاروی رباتیک با قابلیت تنظیم خودکار ارتفاع، از موانع ۴۰میلی‌متری هم عبور می‌کند اقتصاد ایران: قابلیت تنظیم خودکار ارتفاع در جاروهای رباتیک جدید روبوراک، به این محصولات اجازه می‌دهد هنگام تمیز‌کردن خانه به‌راحتی از موانع مختلف عبور کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

روبوراک (Roborock) با معرفی دو جاروی رباتیک جدید به نام Qrevo Curv و Qrevo Slim، درحال نزدیک‌شدن به هدف نهایی خود، یعنی ساخت جاروی رباتیک با توانایی بالارفتن از پله‌ها است.

به‌گفته‌ی روبوراک، جاروی رباتیک Qrevo Curv با قابلیت بلندشدن تا ارتفاع ۴۰ میلی‌متر، می‌تواند به‌راحتی از موانعی مانند فرش‌های پرزدار و آستانه‌ی درها عبور کند. هرچند روبوراک به صراحت نگفته است که این محصول مقدمه‌ای برای جاروهای رباتیک با قابلیت بالا رفتن از پله خواهد بود، اما باتوجه‌به سرعت بالای نوآوری شرکت مذکور و رقبایش، به‌نظر می‌رسد فاصله‌ی چندانی با چنین محصولی نداریم. SharkNinja نیز همین هفته از جاروی رباتیکی با قابلیت بلندشدن رونمایی کرد و به احتمال زیاد، سایر شرکت‌ها به‌زودی محصولات مشابهی عرضه خواهند کرد.

اینکه آیا واقعاً به جاروی رباتیکی با قابلیت بالارفتن از پله نیاز داریم یا خیر، سؤالی است که فعلاً پاسخی برای آن وجود ندارد.

جاروی رباتیک Qrevo Curv نشان‌دهنده‌ی تغییر اساسی برای روبوراک است. این محصول از پایه‌ی شارژ کاملاً بازطراحی شده‌ای بهره می‌برد که جمع‌وجورتر و خوش‌فرم‌تر از مدل‌های قبلی است. همچنین سیستم بُرس دوگانه‌ی ضد گره‌خوردگی جدیدی دارد که بُرس را به دو قسمت تقسیم می‌کند تا مو به راحتی از آن جدا شود. قدرت مکش این مدل نیز خیره‌کننده است و به ۱۸,۵۰۰ پاسکال می‌رسد.

جاروی رباتیک روبوراک Qrevo Curv
Roborock

ویژگی برجسته‌ی Qrevo Curv، قابلیتی به‌نام AdaptLift Chassis است که به بلندشدن خودکار اشاره دارد. این سیستم به‌طور خودکار چرخ جلوی ربات را بلند و چرخ‌های اصلی را به‌صورت مستقل تنظیم می‌کند تا بدنه‌ی دستگاه تا ۱۰ میلی‌متر بالا رود. قابلیت مذکور به Qrevo Curv اجازه می‌دهد از آستانه‌های استاندارد تا ارتفاع ۳۰ میلی‌متر و آستانه‌های دو لایه‌ی تا ارتفاع ۴۰ میلی‌متر عبور کند.

قابلیت حرکتی AdaptLift Chassis نه‌تنها برای تمیزکردن راحت‌تر خانه و گیرنکردن جاروی رباتیک به موانع کمک می‌کند، بلکه به آن اجازه می‌دهد فرش‌های با پرز متوسط و بلند را نیز تمیز کند.

سیستم بُرس بازطراحی‌شده شامل دو بُرس کوتاه‌تر با تیغه‌های مارپیچی و بُرس‌هایی است که مو را از روی غلتک جدا و به داخل جاروبرقی هدایت می‌کنند. همچنین برس کناری خمیده‌ای به‌نام FlexiArm Arc وجود دارد که از گره‌خوردن مو به دور آن جلوگیری می‌کند.

مقالات مرتبط:
  • با استاندارد Ki به‌زودی کابل برق از لوازم آشپزخانه حذف می‌شود؛ آینده بی‌سیم
  • با این دستگاه ۳۵۰دلاری، نورپردازی فیلم‌ها به بیرون از تلویزیون «نشت می‌کند»

جاروی رباتیک Qrevo Curv از فناوری اجتناب از موانع مبتنی‌بر هوش مصنوعی واکنش‌پذیر روبوراک بهره می‌برد که با استفاده از دوربین داخلی، از آشفتگی‌های رایج خانگی دوری می‌کند. این مدل در کنار Qrevo Edge که از امکانات مشابهی بهره می‌برد اما از پایه‌ی شارژ سنتی‌تر به رنگ مشکی استفاده می‌کند، در همین ماه با قیمت ۱۵۰۰ یورو عرضه می‌شود.

جاروی رباتیک روبوراک Qrevo Slim
Roborock

روبوراک از جاروی رباتیک فوق باریکی به نام Qrevo Slim نیز رونمایی کرده است که به‌گفته‌ی این شرکت، به‌طور ویژه برای تمیزکردن زیر مبلمان با ارتفاع کم طراحی شده است. برج لیدار (LiDAR) روی این مدل جدید حذف شده و ارتفاع آن فقط ۸٫۳ سانتی‌متر است. سیستم مسیریابی جدید آن از لیزر و دوربین RGB برای مسیریابی و تشخیص موانع بهره می‌برد. قیمت جاروی رباتیک مذکور ۱۴۰۰ دلار است، با داک چندمنظوره کار می‌کند و ۱۱,۰۰۰ پاسکال قدرت مکش دارد.