تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3770599
شناسه : 3770599
تاریخ :
کاویانی‌نژاد: در پاریس هم گوشم می‌شنید و هم چشمم می‌دید اقتصاد ایران: عضو تیم ملی فرنگی در المپیک پاریس می‌گوید که تحت تاثیر جو المپیک قرار نگرفته و در پاریس هم گوشش می‌شنیده و هم چشمش می‌دیده، اما کشتی برد و باخت دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

امین کاویانی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره جراحی‌ای که پیش رو دارد، اظهار داشت: پارگی ACL را از فینال مسابقات آسیایی سال قبل دارم. در کشتی دوم، زانویم ضرب خورد و بعد از آن با تصمیم کادرفنی، زمانی که به فینال رسیدم، با آکژول محموداف کشتی نگرفتم.

وی درباره اینکه چرا طی این مدت زانویش را جراحی نکرده، گفت: چند ماه زانویم را تقویت کردم و خوب شد و با همین زانو توانستم سهمیه المپیک را بگیرم و صاحب دوبنده تیم ملی شوم، اما به هرحال این یک آسیب‌دیدگی‌ای هست که درنهایت باید جراحی شوم.

کشتی‌گیر خوزستانی تیم ملی درباره زمان دوری‌اش از مسابقات، عنوان کرد: حدودا 6 ماه دور از تشک خواهم بود و فکر می‌کنم از فروردین ماه بتوانم روی تشک برگردم. در این فاصله باید طبق نظر پزشک، فیزیوتراپی کنم. دوره درمانی را کامل خواهم کرد تا به بهترین شکل ممکن به مسابقه برگردم.

این فرنگی‌کار 25 ساله درباره حضورش در رقابت‌های المپیک و تجربه‌ای که به دست آورد، خاطرنشان کرد: واقعا تجربه خوبی بود، اینکه باختم، به خاطر این نبود که حضور در المپیک تجربه اولم بود، یا اینکه تحت تاثیر جو مسابقات قرار گرفته‌ام، من شرایط خوبی داشتم، از نظر جسمی، ذهنی و روانی کاملا آماده بودم، خیلی در آرامش مبارزه کردم و هم گوش‌هایم می‌شنید، هم چشمانم می‌دید و هم فکرم کامل کار می‌کرد. از نظر آمادگی هم شرایط خوبی داشتم، اما گاهی کشتی آنطور که تو می‌خواهی پیش نمی‌رود. من این آسیب‌دیدگی را از قبل داشتم، چند ماه متوالی به خاطر المپیک تمرینات فشرده انجام داده بودم. به هرحال مالخاز آمویان هم حریف دست و پا بسته‌ای نبود. عنوان‌دار جهان است و یکی از مدعیان اصلی 77 کیلوگرم محسوب می‎‌شود. هر مسابقه برد و باخت دارد.

کاویانی‌نژاد ادامه داد: وزن 77 کیلوگرم وزن سنگینی است و با همه اوزان فرق می‌کند؛ به این شکل که اختلاف نفر اول و دهم واقعا خیلی کم است. شما به نتایج این وزن در مسابقات مختلف جهانی، المپیک، تورنمنت‌ها و ... نگاه کنید، اغلب عنوان‌دارانش در حال جابه‌جایی هستند چون اختلاف بین آنها کم است. همین ژاداریف قزاق که در المپیک نقره گرفت را من برده بودم، یک مدال جهانی در 72 کیلوگرم دارد و در چند سال گذشته در 77 کیلوگرم مدالی نداشت، ولی دیدید اینجا خیلی از خوب‌های دنیا را برد.

این کشتی‌گیر که به دلیل جراحی در لیگ برتر کشتی نخواهد گرفت، دراین خصوص نیز گفت: من سال گذشته هم در لیگ کشتی نگرفتم، از سال قبلترش هنوز 40 درصد قراردادمان مانده، این اصلا خوب نیست که همین قرارداد کم را هم نمی‌دهند و شنیده‌ام قرار است بچه‌ها شکایت کنند. متاسفانه در این سالها اسپانسر قوی، به لحاظ مالی به لیگ فرنگی نیامده، اگر هم بوده، یک تیم بوده که خودش سقف قراردادها را مشخص کرده و همین باعث شده بدون رقیب پیش رفته و رقم‌های پیشنهادی در لیگ فرنگی اختلاف خیلی زیادی با لیگ برتر آزاد داشته باشد.

انتهای پیام/